Nous projectes Metrovalencia

Ampliació de la xarxa actual

Després de la posada en servei de la Línia 10 (Alacant-Natzaret), la Generalitat desenvolupa un pla d’ampliació de la xarxa de Metrovalencia, amb l’extensió de la mateixa Línia 10 i les noves línies 11 i 12.

Entre els projectes previstos es troba la construcció del tram que unirà la futura Línia 10 amb la façana marítima i que funcionarà sota la denominació de Línia 11, enllaçant amb la xarxa de tramvia en les seues Línies 6 i 8 entre les parades de Grau-La Marina i Canyamelar.

Línia 10 de Metrovalencia

A més s’ha previst la redacció del projecte de prolongació de la Línia 10, des de la parada de Natzaret fins al Grau de València, enllaçant amb la futura Línia 11.

La construcció de la Línia 12 permetrà unir la Línia 10 amb l’Hospital La Fe de València. La nova línia discorrerà per la mateixa avinguda Germans Maristes i travessarà l’avinguda Ausiàs March, fins a enllaçar amb el carrer Illa Cabrera i seguir pel carrer Vicent Marco Miranda i arribar fins a l’avinguda Fernando Abril Martorell, on es troba el centre hospitalari.

L’ampliació del bucle del Marítim també comptarà amb un projecte específic per a determinar la connexió de la parada de Platja Les Arenes amb la zona de la Marina pel carrer Eugenia Viñes.

Pla de Mobilitat Metropolità de València, PMoMe

Pla Mobilitat Metropolità de València

El Pla de Mobilitat Metropolità de València, PMoMe contempla l’execució d’un altre túnel entre les estacions de Bailén i Alameda de Metrovalencia, per a convertir l’estació d’Alameda en el gran punt d’interconnexió de línies de la xarxa, així com permetre un major nombre de serveis i una millora de la freqüència.

També es proposen l’extensió de la línia de Riba-roja de Túria fins a la seua arribada de nou al centre urbà del municipi, així com l’extensió de la xarxa de metro cap al corredor oest de l’Horta, connectant els municipis de Xirivella, Alaquàs, Aldaia i el Barrio del Cristo mitjançant un nou servei de metro.

És en aquest escenari, el PMoMe proposa a més de l’expansió de la xarxa de transport públic metropolitana, un nou sistema de transport metropolità metroTRAM per a portar el transport públic eficient i massiu als punts metropolitans amb necessitats clares de millora de la seua connexió, millorant en paral·lel els serveis ja existents.

El Pla contempla potenciar la creació d’estacionaments dissuasius i ampliació dels existents, especialment en la xarxa de Metrovalencia, així com millorar la gestió de l’estacionament en zones urbanes, i desenvolupar i consolidar els punts d’intermodalitat metropolitans, fomentant i facilitant els canvis entre les maneres de transport.

Pla de millora de freqüències

El Pla de Millora de Freqüències de la xarxa de Metrovalencia compta amb una inversió superior als 200 milions d’euros.

Amb aquest programa de millores es disminuiran els temps de pas de circulació en tots els trams de la xarxa, donant resposta a demandes històriques de les persones usuàries. Aquest conjunt d’actuacions permet consolidar el servei que ofereix Metrovalencia, com una alternativa real a l’ús de vehicle privat.

De la quantitat anunciada més de 90 milions d’euros s’invertiran en les línies de metro per a desdoblegar trams de via única; augmentar els punts de fuita i encreuament en diferents trams en superfície; suprimir passos a nivell; i modernitzar enclavaments i sistemes de protecció de trens.

La inversió en la xarxa tramviària ascendeix a més de 127 milions d’euros i comprén l’adquisició de noves unitats; l’ampliació del bucle de la zona del Cabanyal-Canyamelar; la prolongació de les andanes actuals; la instal·lació de noves fuites i enclavaments; i la modernització dels sistemes de protecció i control de tramvies.

Les primeres actuacions s’iniciaran en 2022, perquè en 2023 les persones usuàries de Metrovalencia puguen apreciar les primeres millores.