Publicat
Arxivat com Corporativo, Notícies.

La xarxa d’interfonos de Metrovalencia, composta per al voltant de 350 comunicadors, va atendre el passat any 82.200 peticions d’informació, dividides en les 74.060 registrades en les estacions, parades i ascensors i les 8.140 dels 16 baixadors de la Línia 1 (Llíria/Bétera-Vilanova de Castelló).

Els interfonos són uns dispositius a través dels quals els usuaris poden posar-se en contacte amb els agents del Post de Comandament de Metrovalencia per a entaular una conversació i poder demandar informació i ajuda per part dels clients que ho sol•liciten polsant el botó de l’intercomunicador. La xarxa d’interfonos està repartida per les estacions, parades, baixadors i ascensors.

Els mesos de major demanda en els interfonos d’estacions i parades són els de març, octubre i setembre, i els de menys, desembre, agost i novembre. Les instal•lacions que reben més demandes són les de Salt de l`Aigua, Avinguda del Cid, 9 d`Octubre i Beniferri.

Aquesta classificació varia quan es tracta dels interfonos dels baixadors, atés que són en mesos d’estiu (setembre, juliol i juny) quan hi ha un major volum de petició d’informació, lògic si es té en compte que és en època estival quan es produïxen els majors desplaçaments a urbanitzacions i zones residencials de la xarxa, en les que s’ubiquen nombrosos baixadors, en especial en la comarca de Camp del Túria. El baixador amb més comunicacions és Benimodo, seguit de Massalavés i La Pobla de Vallbona.

Motius de les crides

Quant als motius de les crides, en els interfonos d’estacions i parades predominen la petició d’informació general, seguida d’alguna anomalia en la targeta sense contacte i les crides des de dins dels ascensors.

No obstant això, en els baixadors el més sol•licitat són els horaris de pas dels trens, ja que en aquestes instal•lacions no hi ha teleindicadores, i la informació general sobre tarifes.