Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies TRAM.

  • A partir de demà s’habilitaran autobusos alternatius per a cobrir el trajecte entre Dénia i Calp, amb parades en les pròpies estacions o en punts pròxims i amb els horaris actuals
  • El director gerent de FGV ha presentat un informe de situació amb les actuacions que s’han realitzat i el previstes ant el Consell d’Administració.
  • FGV realitzarà inversions i treballs de renovació per a adaptar-se als estàndards de confort i qualitat de la resta de la xarxa

El Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha acordat suspendre temporalment el servici ferroviari en el tram entre Calp i Dénia de la Línia 9 del TRAM d’Alacant fins que es realitzen les obres de modernització i condicionament que té previstes l’empresa pública. Així s’han pronunciat els membres del Consell després que el gerent de l’entitat, Ángel García de la Bandera, haja presentat este matí un informe de la situació i de les actuacions realitzades i les propostes d’acció previstes.

Per això, i fins que finalitzen els treballs de renovació de vies i infraestructura així com la instal·lació del Bloqueig Automàtic i ATP (Protecció Automàtica de Trens) entre Calp i Dénia, es mantindrà tancada la línia i s’habilitaran autobusos alternatius per a fer esta ruta, amb parades en les pròpies estacions o en punts pròxims i amb els horaris actuals .

El gerent de FGV ha presentat al Consell d’Administració els diferents treballs que s’han realitzat per a analitzar l’estat de la via i també les mesures d’urgència adoptades en les Comissions de Seguretat realitzades en les dos últimes setmanes, entre les que es troba la reducció de la velocitat a 40 km/h. Davant d’açò, s’ha pres la decisió de suspendre el servici fins que la línia s’adapte als estàndards de confort i qualitat de la resta de la xarxa de FGV per a la qual cosa es realitzaran labors de modernització de les vies i d’instal·lació de sistemes de seguretat.

La Línia 9 de Benidorm a Dénia té més de 100 anys i es tracta d’una via sense electrificar i dissenyada per a velocitats màximes de 80 km/hora. A causa de la falta d’inversions que ha patit la línia durant més de 20 anys, els més de 30 quilòmetros de via que unixen estes localitats de la Marina precisen d’una sèrie d’actuacions que l’actual govern valencià ja ha iniciat enguany amb una inversió de més de 15 milions d’euros en la modernització d’esta via que afecta el tram Altea-Calp. A més, continuarà amb una sèrie d’accions a curt i mitjà termini per a garantir la qualitat necessària i la seguretat en el present i futur d’esta línia, seguint els criteris que s’establiran en la futura Llei de Seguretat Ferroviària en què treballa l’actual govern valencià.

Mesures

Entre les primeres mesures que s’han realitzat, cal destacar el projecte de renovació de vies i de ponts entre els 11 quilòmetros que hi ha entre Altea i Calp i que s’ha realitzat entre octubre de 2015 i maig de 2016. A més, també s’ha aplicat el sistema de Bloqueig Automàtic i ATP entre Benidorm i Calp.
Per això, a partir d’octubre, FGV continuarà amb estos treballs i actuarà en el tram més complicat entre Calp i Dénia on es tenen previstos diferents treballs de renovació i d’instal·lació del Bloqueig Automàtic i l’ATP amb un pressupost de quasi sis milions d’euros.

El director gerent de FGV ha anunciat també que a finals d’enguany es reiniciaran les obres de la millora d’instal·lacions i preparació de comunicacions, necessàries per a la instal·lació del Bloc Automàtic i ATP, en les estacions de Teulada, Gata de Gorgos i Dénia, que té un pressupost d’altres sis milions d’euros.

En 2017 s’escometran les obres de renovació de via i infraestructures del tram Calp-Teulada amb una inversió de més de 14 milions d’euros i posteriorment dels trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia, i que se n’aniran obrint al servici a mesura que es complete la seua renovació i instal·lació del Bloqueig Automàtic i ATP.

No obstant això, cal recordar també les diverses actuacions que s’han realitzat ja en este tram ja que s’han incrementat les labors de vigilància respecte a la via i s’ha destinat més de 100.000 euros a treballs de manteniment urgent per a actuar de manera immediata en els punts més deteriorats d’este tram. “Estem treballant i completament compromesos amb la qualitat del servici, el confort i la seguretat d’esta línia que lamentablement ha estat abandonada els últims 20 anys”, ha assegurat Ángel García de la Bandera.

Llei de Seguretat Ferroviària

Cal recordar que el govern valencià ha iniciat la tramitació de la Llei de Seguretat Ferroviària després de presentar l’esborrany davant de l’Associació de Víctimes del metro el passat mes de juny. Este text serà pioner, ja que no hi ha referents en tota Europa, i està destinat a intentar garantir i millorar la seguretat en la xarxa ferroviària de la Comunitat Valenciana.

Hay que recordar que el gobierno valenciano ha iniciado la tramitación de la Ley de Seguridad Ferroviaria después de presentar el borrador ante la Asociación de Víctimas del Metro el pasado mes de junio. Este texto será pionero, ya que no existen referentes en toda Europa, y está destinado a intentar garantizar y mejorar la seguridad en la red ferroviaria de la Comunitat Valenciana.