Trenta anys en moviment FGV

El 21 de maig del 1994 el tramvia de València començava a circular sota la gestió de FGV. El tramvia tornava recórrer la ciutat després de 24 anys. Amb la recuperació d’este transport per part de l’Administració autonòmica, València es convertia en la primera ciutat espanyola a posar en funcionament un sistema modern de tramvia.

L’antiga línia del trenet, que va funcionar fins el gener del 1990, hi comptava amb 9,8 kilòmetres, una part dels quals corresponia a la històrica línia de València al Grau, i de la connexió entre Pot de Fusta i Ademús.

El març del 1998 es va prolongar la Línia 4 fins a Televisió Valenciana, en Burjassot. El tram té cinc parades i atén centres importants de demanda, com ara el centre de salut de la Granja, el campus universitari de Burjassot i el mateix centre de producció audiovisual.

El mes de setembre d’eixe mateix any va entrar en servici el ramal de la Línia 4 fins al recinte de Fira de València, a fi de facilitar l’accés d’expositors, industrials i públic als diversos certàmens que es celebren.

L’any 2005, també pel setembre, va entrar en funcionament la prolongació tramviària de la Línia 4 fins el Mas del Rosari. Este recorregut dóna servei a la zona d’ampliació del Campus de Burjassot de la Universitat de València, a més d’una àrea extensa en plena expansió urbanística.

El desembre del 2005 es va inaugurar el ramal de prolongació de la Línia 4 a Lloma Llarga-Terramelar. El tram compta amb una parada i dóna servici als barris de Terramelar i Valterna, de Paterna.

L’octubre del 2007 es va posar en funcionament la Línia 6, que fa el trajecte entre Tossal del Rei i l’estació de Marítim-Serreria. Recorre els barris de Torrefiel i Orriols fins a convergir amb la Línia 4 en el carrer d’Almassora. En este punt comparteixen plataforma ambdues línies fins al nus de Dr. Lluch, des d’on enllaça amb l’itinerari tramviari de la Línia 5 i acaba el recorregut a l’estació de Marítim-Serreria.