Trenta anys en moviment FGV

Dos pols turístics de la Comunitat Valenciana van quedar units a través del TRAM d’Alacant al juny de 2008. L’estiu anterior havia entrat en funcionament el servei de la Línia 1 del TRAM entre les estacions de Mercat i la Creueta, que feia la connexió sense transbords entre Alacant i la Vila Joiosa. Per a cobrir aquest trajecte, es van incorporar les noves unitats de Tren-Tram.

Luceros

El 18 de juny de 2010 es va inaugurar l’estació de Luceros que passa a convertir-se en el centre neuràlgic de la xarxa. La nova estació que té una superfície de 2.200 metros quadrats, compta amb els més avançats equipaments d’accessibilitat. A més a més va activar la connexió del centre d’Alacant, directament i sense transbords, amb la platja de Sant Joan (Línia 4), i amb el Campello, la Vila Joiosa, Benidorm, Altea i Dénia (Línies 1 i 3).

L’esperada Línia 2 comença funcionar

Finalment el 4 de setembre de 2013 es va posar en servei la Línia 2 Estels-Sant Vicent del Raspeig que, amb 9 quilòmetres de recorregut i 14 parades (tres d’elles, Estels, Mercat i Marq comunes a les línies 1, 3 i 4), comunica el centre de la capital amb importants zones perifèriques. Travessa alguns dels barris més populars, com el Pla, Garbinet, Sagrada Família, Mare de Déu del Remei i Mare de Déu del Carme.

Línia 9 en ple procés de modernització

Coincidint amb el centenari de la Línia Alacant- Dénia, origen de l’actual xarxa del TRAM d’Alacant, a l’any 2015, FGV inici el procés de modernització del tram Benidorm-Dénia. Aquests treballs continuen en l’actualitat i permetran equiparar aquest itinerari a la resta del servei en condicions de seguretat, comoditat i qualitat.