La Generalitat inicia  les obres de renovació de via de la Línia 9 del TRAM d’Alacant entre Gata de Gorgos i Dénia

Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies TRAM.

Aquesta actuació permet continuar amb l’execució del Pla de Modernització de la connexió ferroviària entre Benidorm i Dénia Els treballs previstos afecten 10,93 quilòmetres de via i tenen un termini d’execució de 11,5 mesos

La Generalitat ha iniciat les obres de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) en el tram entre Gata de Gorgos i Dénia.

Aquesta intervenció compta amb un pressupost de 14,5 milions d’euros i afecta a 10,93 quilòmetres de via. El termini d’execució previst és de 11,5 mesos.

La renovació de via d’aquest tram permet continuar amb les actuacions incloses en el Pla de Modernització de la Línia 9 que executa Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i que es van veure interrompudes per la declaració de l’estat d’alarma.

Aquesta actuació, igual que la resta que s’executen en aquesta Línia 9, són susceptibles de ser cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

Juntament amb les obres d’aquest tram, FGV va adjudicar el mes de març passat les obres de renovació entre Teulada i Gata de Gorgos d’aquesta mateixa línia, amb un pressupost de 15,1 milions d’euros i que afecten uns sis quilòmetres de via.

El conjunt d’aquestes inversions tenen per objecte mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei amb uns estàndards similars a la resta de la xarxa a Alacant.

Entre les actuacions ja en marxa o en tramitació administrativa i les previstes, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendeix a més de 130 milions d’euros.

Actuacions de renovació

Amb aquesta actuació es pretén aconseguir una renovació i modernització integral d’aquest tram de la Línia 9 en el que afecta carril, travesses i balast. Els treballs tenen com a objectiu millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment.

L’estat d’una bona part de la infraestructura d’aquest tram, sobretot terraplens, drenatge i els talussos requereixen actuacions de consolidació.

A més, FGV ha previst també de manera complementària la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions en aquest tram.

De manera paral·lela a aquestes actuacions, FGV ja ha adjudicat l’adquisició del subministrament de travesses i carrils per a la renovació d’aquests dos trams. L’empresa pública ha fet efectiva així la compra de 19.000 travesses d’ample mètric monobloc de formigó per import d’1.643.785 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres lineals de carril ferroviari 54E1 grau R260, amb un cost d’1.443.572,77 euros, també amb el citat impost inclòs.