Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • El pressupost d’aquests treballs que afecten a prop de 50 instal·lacions ascendeix a 682.314,30 euros, IVA inclòs
  • L’objectiu és reduir l’índex de frau en l’accés a les parades en superfície i incrementar les condicions de seguretat dels viatgers

La Generalitat ha adjudicat recentment la redacció dels projectes de construcció dels nous accessos en estacions en superfície de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat aquests treballs, dividits en dos blocs, a Ingenia Research and Consulting, SL-Degree of Freedom SLU per import de 208.120 euros, IVA inclòs, que es fa càrrec dels projectes corresponents a les estacions del TRAM d’Alacant. Els estudis de València els realitzarà EPTISA, Serveis d’Enginyeria SL-VIELCA Enginyers SA, per un import de 474.194,30. IVA inclòs.

A Alacant les estacions incloses en els treballs de redacció de projectes previstos són: Goteta-CC Plaza Mar 2; Hospital La Vila; CC La Marina-Finestrat; Benidorm Intermodal; Garganes, Altea; Calp; Teulada i Gata de Gorgos; La Illeta; Lucentum; i La Vila Joiosa.

Les estacions de la xarxa de Metrovalencia en les quals s’ha plantejat un nou accés són: Torrent; Picanya; Sant Isidre; Rafelbunyol; Burjassot; Canterería; Burjassot-Godella; Paterna; Campament; Godella; Moncada; Rocafort; Massarrojos; Meliana; Massamagrell; Almàssera; Foios; Museros; Albalat dels Sorells; La Pobla de Farnals; La Canyada; L’Eliana; Llíria; Benaguasil 1 i 2; Picassent; Carlet; Alginet; L’Alcúdia; Alberic; i Villanueva de Castellón.

FGV ha plantejat aquestes actuacions després de la realització de nous accessos en estacions com a Empalme, Marítim-Serrería i Paiporta, que van implicar la realització d’obres de tancament i la instal·lació d’equips de validació.

Amb aquesta mena d’actuacions l’empresa pública ha aconseguit l’objectiu plantejat de disminuir els índexs de frau, així com controlar els transbords i millorar la seguretat del pas per als vianants entre andanes.

Igual que en intervencions ja realitzades, els nous accessos seran controlats mitjançant equipaments de peatge, en concret equips de validació, que impediran l’accés a les estacions a aquelles persones desproveïdes del corresponent títol de transport vàlid per a viatjar.

Ús de metodologia BIM

Els projectes es realitzen amb el sistema BIM (Building Information Modeling) que FGV ja empra en l’elaboració de nous projectes com en els relatius la futura Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret). Es tracta d’una metodologia de treball col·laborativa per a la creació i gestió d’un projecte de construcció, que permet centralitzar tota la informació del projecte en un model d’informació digital.

BIM suposa l’evolució dels sistemes de disseny tradicionals basats en el pla, ja que incorpora informació geomètrica (3D), de temps (4D), de costos (5D), ambiental (6D) i de manteniment (7D). L’ús de BIM va més enllà de les fases de disseny, abastant l’execució del projecte i estenent-se al llarg del cicle de vida de l’edifici, permetent la gestió del mateix i reduint els costos d’operació.