Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM, RSC.

  • Esta iniciativa s’emmarca dins de les mesures incloses en el Pla d’Accessibilitat Universal 2017-2023 de l’empresa pública
  • Les portes de servici de 115 unitats quedaran destacades a fi de facilitar la seua visualització i identificació

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) completarà la senyalització de les portes de les unitats de metro i tramvia que circulen en les seues explotacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant per a facilitar la identificació de les mateixes a persones amb discapacitat visual o de mobilitat reduïda.

La senyalització es realitzarà tant en l’interior com en l’exterior de les primeres  portes de les 115 unitats que circulen a València i Alacant de manera habitual.  Prèviament FGV ha realitzat diferents proves en les seues unitats en servici per a comprovar l’efecte d’esta mesura i comptar amb les aportacions d’entitats i associacions que representen a estos col·lectius.

En Metrovalencia la nova senyalització s’aplicarà en 62 unitats de metro i 19 tramvies de la sèrie 4200, mentres que en el TRAM d’Alacant s’instal·larà en 9 unitats del tren-tram i 25 tramvies.

Per a la senyalització de les portes s’utilitzen vinils amb unes característiques específiques per a garantir la seua finalitat, durabilitat i seguretat. FGV ja compte en Metrovalencia amb 25 unitats de tramvia de la sèrie 3.800, recentment renovades, amb esta identificació.

La nova senyalització permet que FGV s’adapte als requisits exigits per les normatives actuals i que establixen com a requisit accessos amb un alt contrast cromàtic que permeta la fàcil visualització i identificació de les portes.

Esta iniciativa està arreplegada en el Pla d’Accessibilitat Universal de FGV, impulsat per la Conselleria d’Habitagte, Obres Públique i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador i que té com a finalitat de garantir les condicions de mobilitat de totes les persones davall les premisses d’autonomia, igualtat, seguretat i comoditat per al client

L’objectiu final és aconseguir que el transport públic siga accessible per a tots i durant tot el procés del viatge, des del moment que es pensa a desplaçar-se fins que s’abandona l’estació, per mitjà d’una sèrie d’accions dirigides, tant a eliminar barreres físiques, com de comunicació i informació amb tots els col·lectius.

El desenvolupament del pla compta amb la col·laboració de les diferents associacions integrades en CERMI Comunitat Valenciana i que formen part d’una Comissió de Seguiment que, junt amb FGV, col·labora a proposar i valorar iniciatives encaminades a millorar l’accessibilitat dels servicis de transport a València i Alacant.