Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • El director gerent de FGV i l’alcaldessa de Paiporta han mantingut una reunió per a analitzar el projecte proposat per l’empresa pública
  • Aquesta és una de les primeres accions que s’executen com a resultat de l’Estudi d’Avaluació de Riscos dels passos a nivell i entre andanes de la xarxa de València i la seua àrea metropolitana
  • Amb aquesta solució es limitarà el pas entre andanes als viatgers mentre que la resta de transeünts podran utilitzar el pas inferior pròxim

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Andrés Sánchez Jordà, i l’alcaldessa de Paiporta, Isabel Martín, han mantingut hui una reunió per a analitzar les solucions proposades per l’empresa pública, amb l’objectiu d’incrementar les condicions d’accessibilitat i seguretat de les persones que accedeixen a l’estació de Metrovalencia en aquesta localitat de l’Horta Sud.

A la trobada, celebrat en les oficines de València Sud, també han assistit el director de l’àrea Tècnica de FGV, Jose Pla, i el regidor d’Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat de Paiporta, Josep Val.

Sánchez Jordà ha explicat que una vegada conclòs l’Estudi d’Avaluació de Riscos dels Passos a Nivell i entre Andanes de la xarxa de Metrovalencia, “l’informe permet establir la prioritat de les actuacions previstes per a augmentar la seguretat i disminuir la sinistralitat en aquests passos, sent l’estació de Paiporta una de les primeres intervencions a realitzar aquest mateix any”.

Respecte del pas entre andanes de Paiporta, l’informe elaborat per FGV assenyala aquesta actuació com de “molt alta prioritat”, en ser una estació amb un volum elevat de viatgers –en 2016 va registrar més d’un milió-, a més de comptar amb una freqüència de pas de trens molt elevada i en doble via.

El pressupost inicial d’aquesta actuació ascendeix a 270.000 euros i està previst que les obres comencen abans de final d’any. FGV licitarà el projecte en un termini imminent.

El director gerent de FGV hi ha assenyalat que “les condicions de visibilitat i accessibilitat del pas són bones, però entenem que el millor seria el tancament i condicionar el pas inferior existent, per a evitar situacions de perill i accidents com els que ja s’han produït”.

En aquest sentit, FGV ha previst realitzar un tancament total de l’estació de Paiporta que contempla la instal·lació d’un control d’accessos, així com intèrfons i cambres de vídeos. A més es condicionarà una marquesina i es tancarà part de l’accés.

Amb aquesta proposta es manté el pas entre andanes existents, que registra un gran nombre d’usuaris, però serà únicament utilitzat pels viatgers de Metrovalencia, ja que no tindrà accés directe des del carrer. La resta de transeünts podran franquejar a través del pas de vianants públic, que creua davall el pont ferroviari i es dirigeix tant al cementeri de la localitat com a un ecoparc de reciclatge que es va condicionar.

Per al director gerent de FGV, “aquesta alternativa minimitza els possibles problemes de seguretat en l’estació de manera significativa, en limitar l’accés al pas entre andanes des de la via pública, mantenint aquest i facilitant l’accés al pas inferior per a aquells vianants que no vagen a utilitzar els servicis del ferrocarril. Així s’aconseguirà una reducció del risc, en disminuir sensiblement el nombre de persones que actualment fan ús del pas”.

Resultats i actuacions previstes de l’estudi de pas a nivell i de vianants

L’actuació que FGV executarà en l’estació de Paiporta és una de les primeres que escomet l’empresa pública, com a resultat de l’estudi en què s’han analitzat 141 interseccions ferroviàries entre passos a nivell i passos entre andanes, distribuïts en 33 municipis.

Per a analitzar la situació dels mateixos s’han utilitzat una sèrie de criteris com la intensitat mitjana relativa al pas de vianants, visibilitat, freqüència de pas de trens, accessibilitat, sinistralitat acumulada i la normativa o regulació existent.

Aquest estudi va ser presentat per la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, als alcaldes dels municipis pels quals discorre la xarxa de Metrovalencia i, tal com va explicar, “es tracta d’una proposta que, com a part de l’objectiu de millorar les condicions de seguretat en què es presta el servici, ajudarà a reduir el risc d’accidents en aquests punts de pas”.

Dels 141 passos analitzats, l’estudi ha determinat la necessitat d’escometre millores en 44 punts de pas de la xarxa de Metrovalencia : 2 interseccions tenen una classificació de “molt alta prioritat”; 9 “prioritat alta”; 21 “prioritat mitjana”; i 12 “baixa o nul·la prioritat”.

Per línies, 79 de les 141 interseccions de la xarxa pertanyen a la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castelló); 36 a la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda); 22 a la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) i 4 a la Línia 9 “Alboraya Palmaret-Riba-roja de Túria).