FGV llança una enquesta en xarxes socials, webs i App sobre mobilitat del projecte europeu Sprout

Publicat
Arxivat com Notícies.

  • El qüestionari inclou preguntes sobre la intermodalitat entre trens, tramvia i bicicletes, i la conveniència de recollida de compres ‘on line’ en estacions
  • Els usuaris que realitzen l’enquesta i comuniquen el seu correu electrònic participaran en un sorteig de títols de deu viatges

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha llançat un enquesta en xarxes socials (twitter i facebook), webs i App de Metrovalencia i TRAM d´Alacant sobre mobilitat del projecte europeu Sprout (Sustainable Policy Response To Urban Mobility Transition) per a conéixer de primera mà els nous patrons de desplaçaments i les necessitats dels usuaris, així com l’opinió dels viatgers en qüestions d’intermodalitat en el transport públic.

FGV participa en el projecte europeu Sprout, juntament amb l’Ajuntament de València, la Fundació Valenciaport i uns altres 26 integrants, entre els quals hi ha ciutats i regions europees i no europees, organitzacions internacionals, autoritats de transport urbà i operadors de carreteres, centres i xarxes d’investigació i universitats.

El projecte té com a objectiu principal situar les ciutats en el centre de la transició de la mobilitat urbana, basant-se en les solucions als problemes de mobilitat urbana desenvolupades per sis ciutats pilot europees: València, Pàdua, Kalisz, Budapest i Tel Aviv, i una asiàtica, la xinesa Ningbo.

D’aquesta manera, partint dels canvis que s’estan produint en la mobilitat urbana, el projecte persegueix avaluar l’impacte tant de sostenibilitat com de polítiques; incentivar respostes polítiques innovadores liderada per les pròpies ciutats; identificar, rastrejar i desplegar solucions innovadores de mobilitat urbana; i disseminar els resultats dels pilots a nivell local, regional, nacional i de la Unió Europea.

Una de les actuacions de FGV és llançar una enquesta en Metrovalencia en twitter (twitter.com/metrovalencia), facebook (www.facebook.com/metrovalencia.fgv), web (www.metrovalencia.es) i App (play.google.com/store/apps/details?id=com.fgv.metrovalencia i apps.apple.com/es/app/metrovalencia-oficial/id1321451717?l=es&ls=1), així com en TRAM d’Alacant en twitter (twitter.com/tramdealicante), web (www.tramalacant.es) i App (play.google.com/store/apps/details?id=com.fgv.tram i apps.apple.com/es/app/tram-dalacant/id1323984276?l=es&ls=1) en la qual, amb una quinzena de preguntes senzilles, es pretén aportar dades sobre les necessitats i comportaments de mobilitat dels usuaris.

En l’enllaç (forms.gle/SL7sm6E5Ax8tmGJP6), després de les clàssiques preguntes d’identificació sobre sexe, edat, ocupació, residència i lloc de treball o estudis, es demana informació sobre si s’és usuari de Metrovalencia o TRAM d´Alacant i, en cas afirmatiu, quin acostuma a ser el motiu per a viatjar, i com es desplaça fins al metro o tramvia.

L’enquesta també fa referència a la intermodalitat, quant a la conveniència que existeisquen aparcabicis assegurades enn les estacions, i les necessitats dels usuaris, com rebre paquets de compres en línia en taquilles instal·lades en el metro o tramvia.

Totes aquelles persones que realitzen l’enquesta i comuniquen el seu correu electrònic participaran en un sorteig de títols de deu viatges.