Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • En les primeres setmanes s’ha intervingut en els edificis de Burjassot, Burjassot-Godella, Godella, Rocafort, Rafelbunyol, Massamagrell, Museros i Meliana
  • Estes actuacions estan incloses en el pla de manteniment preventiu, correctiu i d’obres de reparació, dotat amb 1,1 milions d’euros
  • La tipologia de construcció i la història de cada immoble s’ha tingut en compte per a aconseguir una uniformitat pictòrica

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs de pintura i de rehabilitació d’edificis en 38 estacions en superfície de la xarxa de Metrovalencia. Estes actuacions estan incloses en el programa de manteniment preventiu, correctiu i d’execució d’obres accessòries que té com a finalitat garantir la conservació d’edificis, estacions i baixadors de metro i parades de tramvia. FGV destina al conjunt del pla 1,1 milions d’euros, IVA inclòs, en els pròxims dos anys.

FGV ha iniciat la rehabilitació i pintura dels edificis de les estacions de superfície de Metrovalencia, seguint una divisió realitzada segons la seua tipologia de construcció i història, pretenent una uniformitat pictòrica en cada grup i una intervenció coherent que preserve el patrimoni industrial.

Fins al moment, ja s’ha actuat sobre els immobles de Burjassot, Burjassot-Godella, Godella, Rocafort, Rafelbunyol, Massamagrell, Museros i Meliana. El conjunt de les 38 estacions previstes es completarà a mitjan any que ve.

Aplicació de colors segons zona i història dels edificis

D’esta manera, les estacions de la zona nord, com Burjassot, Burjassot-Godella, Godella, Rocafort, Massarrojos, Moncada-Alfara, Masies, Bétera L’Eliana, Benaguasil 1, Benaguasil 2, Llíria, Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell i Rafelbunyol, tindran un parament ocre i una molduración en blanc.

Les estacions de la zona sud, com Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, l’Alcúdia, Benimodo i Alberic, tindran parament de color rajola caravista com en el moment de la seua construcció.

La tercera divisió agrupa a les estacions del nou tradicionalisme de postguerra, com Sant Isidre (antiga), Sant Ramon, Font Almaguer, Fuente del jarro, Els Carolines (antiga) i Torre de Godella, que comptaran amb un parament en blanc.

Com quarta opció es troben les estacions de Paterna, Seminari-CEU i Canterería, amb una proposta de colors corporatius de Metrovalencia com són el roig, blanc i negre.

El quint grup ho acapararà l’estació de La Canyada que, a pesar de ser una estació projectada en 1946 i des d’uns paràmetres conceptuals diferents de les de la resta de la línia, tindrà la mateixa tonalitat d’ocre i blanc, donades les semblances en molduracions.

Un nou agrupament, també d’una sola instal·lació, ho constituirà l’estació en superfície construïda amb la inauguració del nou traçat de la línia a Villanueva de Castellón en 1990. Donada les seues característiques i naturalesa, es netejarà els seus paraments, que són de rajola caravista.

El sèptim i últim grup està compost per baixadors, marquesines, casetes i instal·lacions recents o de nova construcció, com Pobla de Vallbona, Torre del Virrei, Montesol, El Clot, Entrepins, La Vallesa, Santa Rita, Psiquiàtric, Pobla de Farnals, Sant Isidre, Col.legi el Vedat, Realón, Omet, Espioca, Ausiàs March, Montortal i Massalavés, en les que s’empraran els colors corporatius roig, blanc i negre.

Les estacions de Carlet i Campament de Paterna, donada la seua singularitat com Bé de Rellevància Local, han de ser objecte d’un projecte exclusiu de rehabilitació i restauració.