- El pressupost inicial d’esta actuació, inclosa en la modernització de la Línia 9 (Benidorm-Dénia), ascendix a 17.145.873,63 euros
- Els treballs previstos afecten les 18 estacions i baixadors de la Línia 9 i altres nou de la Línia 1 que unix Benidorm i Alacant
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de licitació de la remodelació de les andanes i millora de l’accessibilitat de les estacions i baixadors de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) i part de la Línia 1 (Benidorm-Alicante) del TRAM d’Alacant, després de l’autorització del Consell per a afrontar la inversió de 17.145.873,63 euros, IVA inclòs, i un termini màxim per a la seua execució de 15 mesos.
Estos treballs permetran condicionar les andanes actuals per a l’accés dels viatgers als nous trens duals de pis davall que FGV té previst incorporar a Alacant. Esta inversió afectarà 18 estacions i baixadors de la Línia 9 i s’han inclòs altres nou parades de la Línia 1, en el tram entre Benidorm i Cala Piteres, per a incloure millores d’accessibilitat.
Actualment, les andanes de la Línia 9 estan adaptats a les necessitats dels trens dièsel de la sèrie 2.500, que precisen punts d’accés elevats que no són compatibles amb els nous trens duals.
A més del condicionament de parades, es durà a terme la remodelació integral de la superestructura de via de l’estació de Benidorm, així com l’execució d’una nau depòsit en la dita estació per als nous trens, incloent una via amb trapa, en la que es podran dur a terme labors de manteniment ordinari de les dites unitats duals.
Esta actuació forma part de les diferents iniciatives tècniques que està duent a terme la Generalitat, a través de FGV, en la connexió Benidorm-Dénia i que tenen com a objecte mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servici amb uns estàndards semblants a la resta de la xarxa de FGV a Alacant.
Entre les actuacions ja en marxa o en tramitació administrativa i les previstes per als pròxims anys, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendix a més de 130 milions d’euros.
L’objecte d’este projecte és definir les accions a realitzar en matèria d’obra civil per a rebaixar les andanes, millorar l’accessibilitat i garantir l’accés dels nous trens en estes parades, així com dels viatgers als vehicles.
A més el projecte constructiu inclou la renovació de la platja de vies de l’estació de Benidorm, punt de confluència de les línies 1 i 9, i la construcció d’una nau depòsit junt amb l’accés de viatgers per a estacionament de trens.
Al seu torn, esta intervenció permetrà que les parades d’Hospital Vila, CC Comercial la Marina – Finestrat i Garganes, a Altea, queden preparades per a un possible tancament automatitzat.
FGV ja ha rebut dos de les sis unitats duals (electro-diésel) que prestaran servici en el TRAM d’Alacant i que fabrica Stadler en la seua fàbrica d’Albuixech a València.
FGV va adjudicar a Stadler Rail València per import de 43.320.000 euros, IVA inclòs, el contracte de fabricació dels sis nous trens de propulsió dual dièsel i elèctrica per al TRAM d’Alacant. Al llarg de l’any, l’empresa suïssa radicada en la Comunitat entregarà la resta d’unitats.
Les noves unitats compten amb un disseny i unes característiques tècniques, actualitzades d’acord amb la normativa vigent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia.
Amb els nous trens s’obté una major fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat i la informació al client, d’acord amb els estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies.
Les noves unitats duals compten amb nombroses mesures d’accessibilitat, que milloraran de manera significativa les exigides en l’actualitat per la normativa vigent, marcades pel Reial Decret 1544/2007, la Llei de la Comunitat Valenciana de 2009 sobre la matèria i la norma per a les portes EN 14752.
Esta circumstància es concreten tant en l’accés als vehicles, com en les portes accessibles, espais reservats, i els sistemes d’informació al viatger.