Publicat
Arxivat com Corporativo, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • La Conselleria d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha reordenat les competències en relació amb la xarxa ferroviària autonòmica perquè puga ser gestionada de forma més òptima
  • Amb l’acord firmat entre els gerents d’ambdós entitats, EIGE traspassa a FGV l’activitat de gestió de les infraestructures de què era titular fins a la data

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), a més d’explotar el servici de metros i tramvies, era titular i gestionava la majoria de les infraestructures ferroviàries i tramviàries de la xarxa de Metrovalencia i TRAM d’Alacant. Al seu torn, Entitat d’Infraestructures de la Generalitat (EIGE), era titular i gestionava les infraestructures que va construir.

Per a ordenar de forma òptima les competències dels distints ens i millorar l’eficiència econòmica i de gestió, la Conselleria d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, a través de l’Orde 2/2016, de 15 de febrer, va aprovar el catàleg d’infraestructures ferroviàries i tramviàries de la Generalitat Valenciana i la seua adscripció a l’efecte d’administració.

Com fet més destacable, EIGE deixa de ser administrador d’infraestructures ferroviàries i la seua activitat en este sentit es traspassa per complet a FGV.

Amb l’acord subscrit hui entre els gerents de FGV, Angel García de la Bandera, i EIGE, Hel·lena Beunza, s’ha tancat el procés de transferència de les infraestructures ferroviàries i tramviàries que gestionava EIGE. Per a materialitzar el traspàs a FGV, s’ha aprovat la cessió d’actius i passius adscrits a l’activitat ferroviària en EIGE, així com dels treballadors de l’entitat dedicats a l’activitat ferroviària.

Entre les infraestructures que passa a gestionar de manera directa FGV es troba, entre altres, la Línia 2 del TRAM d’Alacant, l’ampliació de Metrovalencia a Riba-roja de Tùria, les obres de la futura T2 de València o els trams subterranis construïts a Alboraya i Benimàmet, amb les seues corresponents estacions.

García de la Bandera ha explicat que “amb esta decisió, resultat de l’aposta decidida de la Generalitat pel transport públic i una gestió eficient del mateix, FGV reforça la seua posició com a empresa pública dedicada a l’explotació i gestió de les seues pròpies línies, allunyant-se de les opcions concessionals o possibles privatitzacions que es van remenar en el passat”.

Per al director gerent de FGV “el tancament d’este procés de transferència reforça la posició de l’empresa i permet establir una forma més pràctica i eficient de gestionar la xarxa autonòmica, en la que només un ens serà l’encarregat d’explotar el dia a dia de la infraestructura i dels servicis que presta”.

D’esta manera, FGV a més d’operar el servici, com ja feia fins ara, gestionarà totes les infraestructures de transport ferroviari i tramviari de titularitat autonòmica, tant en servici com en procés de construcció.