Publicat
Arxivat com Corporatiu, Notícies.

  • Els premis s’han entregat coincidint amb la celebració de Dia Internacional i Europeu de les persones amb discapacitat
  • L’empresa pública compta amb una comissió de treball que agrupa diferents entitats i associacions que representen a col·lectius de persones amb discapacitat física, sensorial i cognitiva

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha rebut per part de CERMI-CV (Comité d’Entitats Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana) un dels premis CERMI-CV, que enguany celebren la seua segona edició, coincidint amb la celebració el 3 de desembre del Dia Internacional i Europeu de les Persones amb Discapacitat.

FGV ha rebut aquest premi per la labor que desenvolupa la seua Comissió d’Accessibilitat, en la qual participa l’empresa pública juntament amb diferents associacions i entitats representatives de persones amb discapacitat física com COCEMFE i ASPAYM, sensorials, representades per HELIX, FESORD i ONCE, i cognitives, que compten amb la representació de PLENA. Aquest grup de treball, en funcionament des de 2017, està presidi actualment per CERMI-CV.

El premi ha sigut entregat per Luis Vañó, president de CERMI-CV a la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, María Pérez.

Noves màquines de venda de títols accessibles

En aquest mateix acte, s’ha anunciat per part de la secretària autonòmica María Pérez que FGV ha començat a instal·lar les màquines de venda automàtica de títols de transport per a Metrovalencia. Aquest equipament ha sigut desenvolupat per la pròpia empresa pública per a afavorir l’accessibilitat al transport públic a tota mena de persones, independentment de la seua discapacitat, física, sensorial o cognitiva, per la qual cosa facilitarà la compra de bitllets a totes les persones usuàries.

Les noves màquines s’han fabricat seguint requeriments d’accessibilitat, validats per l’empresa Ilunión, que ha certificat que els elements manipulables de la màquina es troben dins dels rangs d’abast accessible establits en les diferents normatives d’obligat compliment.

A aquest efecte, la pantalla, el lector de targetes sense contacte, els dispositius de pagament i els de lliurament de suports i justificants estan disposats i identificats de tal manera que resulten localitzables i assolibles per a tots i totes, disposant, a més, d’una alternativa de navegació accessible que facilita el seu ús per a persones amb discapacitats sensorials i cognitives.

Les operacions de compra, recàrrega o consulta es poden realitzar utilitzant el menú estàndard de vendes, similar a l’instal·lat en les actuals màquines autovenda existents en la xarxa de Metrovalencia, o accedint al “Menú accessible” en el qual es facilita l’operació a persones amb problemes de visió a través de la navegació per veu en quadrants amb alt contrast, a persones amb problemes auditius, atés que algunes màquines, de moment deu, disposen de bucle d’inducció, i a persones amb discapacitat cognitiva, mitjançant l’ús d’icones i llenguatge fàcil.

Altres iniciatives

A més, des d’el mes d’abril passat d’enguany, FGV compta amb un nou servei de missatgeria telefònica dirigit a les persones amb discapacitat auditiva i de la parla. L’aplicació WhatsApp permet establir una alternativa còmoda i directa a la comunicació mitjançant veu que es presta, a través dels serveis d’atenció dels intèrfons de les estacions i el telèfon d’atenció al client.

Amb aquesta mesura s’ha adaptat l’atenció telefònica que FGV ofereix, a través dels intèrfons en estacions i els telèfons d’atenció al client de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, a les lleis d’accessibilitat universal, millorant aquest servei per a les persones amb discapacitat auditiva i de la parla.

Enguany també s’ha posat en marxa una iniciativa per la qual el sistema de megafonia exterior dels trens de Metrovalencia anuncia la línia de metro a la qual estan prestant servei i la seua destinació en cada estació o baixador, a fi de facilitar informació a persones amb ceguesa o dificultats de visió.

Amb aquest sistema, les persones amb discapacitat visual disposen d’informació que la resta de persones usuàries poden llegir en els teleindicadors de les estacions i capçalera de les unitats de metre.

Aquestes mesures s’engloben dins de les iniciatives que FGV ve desenvolupant per a eliminar les barreres en la comunicació i informació a les persones usuàries. Entre aquestes propostes destaca la instal·lació de bucles magnètics en tots els equipaments nous, sent aquest un dels objectius que s’ha marcat FGV com a propòsit per a anar avançant en la consecució de l’Accessibilitat Universal en el servei de transport que presta.

Aquestes accions es consensuen i planifiquen amb la col·laboració de diferents entitats representatives en matèria d’accessibilitat i amb les quals l’empresa pública manté una col·laboració permanent.