Publicat
Arxivat com Consell d'Administració, Corporatiu, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • Les noves mesures entraran en vigor al gener de 2022 i permetran oferir un servei “més eficient, econòmic i competitiu”
  • Els títols integrats es podran carregar en les màquines d’autovenda de la xarxa de Metrovalencia quan siga operativa la nova modificació

La reunió del Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha aprovat la nova distribució zonal de Metrovalencia, que passarà a tindre dues grans zones flexibles, en comptes de les actuals quatre rígides, la qual cosa suposarà un estalvi, una major simplificació i més senzillesa per a les persones usuàries de les àrees metropolitanes de València.

Aquesta nova regulació és conseqüència de l’aplicació, a partir de gener de 2022, del nou sistema tarifari presentat per l’Autoritat del Transport Metropolitana de València (ATMV), que integrarà en un sol títol la possibilitat d’utilitzar els serveis de transport de Metrovalencia, Metrobus, Rodalies Renfe o EMT.

La directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, ha destacat que a partir de gener de 2022 “amb un sol títol, el Bo Transbord presentat per la Generalitat, es podrà viatjar en quatre maneres de transport públic d’una manera senzilla, còmoda i econòmica, afavorint la intermodalitat, la sostenibilitat i, per tant, la lluita contra el canvi climàtic”.

Tal com ha aclarit Menguzzato, “els títols integrats es podran carregar amb normalitat en les màquines d’autovenda de Metrovalencia quan entren en vigor” .

Nova distribució zonal

Amb l’aplicació del nou sistema tarifari, la xarxa de Metrovalencia es divideix, prenent com a centre el nucli urbà de la ciutat de València, en dues zones concèntriques parcialment solapades denominades A i B respectivament, més una tercera àrea, conformada exclusivament per la parada de Aeroport, que només a efectes pràctics de recàrrega de títols serà considerada com una tercera zona.

La distribució zonal tarifària s’ha efectuat per part d’FGV sobre el criteri de divisió comarcal. Així, la zona A queda constituïda per les parades situades a València i les comarques de l’Horta. La zona B es conforma per les parades situades en les citades comarques de l’Horta i les seues comarques adjacents de Camp de Túria i Ribera Alta.

D’aquesta manera, les parades de l’Horta configuren el solape zonal existent entre les zones A i B, pertanyent a totes dues zones simultàniament.

Noves tarifes de la ATMV

Les noves tarifes integrades que inclouen a Rodalies Renfe seran el Bo 10 Transbord de 8 euros per a una zona, enfront dels actuals 9 euros; el de 12 euros per a dues zones que substitueix als 15,50 euros i 20,90 euros en vigor; i 20 euros per a Aeroport enfront dels 26,90 euros fixats fins ara.

Quant a l’abonament mensual costarà 35 euros per a desplaçar-se per una zona i 53 euros dues zones, el mateix que per a viatjar a Aeroport. Actualment els preus aquest abonament mensual oscil·len entre els 45 euros i els 79,10 euros, per la qual cosa la directora gerent d’FGV ha valorat aquesta novetat com “una forma de fidelizar i beneficiar als viatgers i viatgeres que confien diàriament en el transport públic”.

A més del consegüent benefici econòmic, amb aquests nous títols es fomenta la intermodalitat amb un transbord gratuït durant 90 minuts en una zona i de 110 minuts en dos.

Conveni FGV i ATMV
En aquesta mateixa sessió del Consell s’ha adonat del conveni que subscriurà l’empresa pública amb la Autoritat del Transport Metropolità de València en matèria tarifària.

Aquest conveni de col·laboració té per objecte establir les bases de coordinació i cooperació en matèria de política tarifària i de venda de títols de coordinació o integració propietat de ATMV, així com fixar els compromisos que regiran les relacions recíproques entre totes dues parts.