Publicat
Arxivat com Corporatiu, Corporativo.

  •  El director gerent de l’entitat ha mantingut trobades amb els representants sindicals de València i Alacant
  • FGV precisa incorporar 100 treballadors per a fer front a les necessitats del servei previstes
  • La actual Llei de Pressupostos de l’Estat no autoritza la contractació de més treballadors a pesar que l’entitat compta amb pressupost suficient

El director gerent de FGV, Angel García de la Bandera, ha mantingut una reunió amb els secretaris generals dels sindicats amb representació a Alacant (UGT, CCOO, SEMAF, SIF i SF) per a abordar la situació de l’empresa i pròximes actuacions quant a matèria laboral i gestió de personal.
Esta reunió, és continuació de la celebrada esta mateixa setmana amb els representants sindicals de València (UGT, CCOO, SIF, SCF, SF i CGT), i forma part de les trobades que es mantenen de manera habitual.
García de la Bandera ha reconegut que “FGV es troba en una situació complicada a causa dels problemes estructurals que arrossega l’empresa i afecten la plantilla, per la qual cosa continuem treballant amb Conselleria d’Hisenda per a buscar solucions i a l’espera d’una resposta del Ministeri d’Hisenda que ens permeta abordar alguna proposta d’excepcionalitat legal per a iniciar el procés de contractació de personal”.
Des de la direcció de l’empresa s’ha demanat als representants sindicals que actuen de manera conjunta i cohesionada davant d’esta conjuntura i que comprenguen la situació de bloqueig legal que impedix cobrir les vacants existents en l’empresa.
“És necesari trovar de manera conjunta solucions que siguen òptimes per als treballadors i per a l’empresa, ja que el futur d’ambdós, va de la mà. La rigidesa en una situació de bloqueig, perjudica normalment per igual als treballadors, als usuaris i a la viabilitat de l’empresa”, ha destacat García de la Bandera.
Des de l’ERE patit per FGV entre 2012 i 2013, els diferents serveis de l’empresa s’han vist minvats d’efectius, passant la plantilla d’uns 1.800 treballadors a 1.500. Posteriorment, les jubilacions, baixes i excedències, han reduït la plantilla fixa a uns 1.400 treballadors, per la qual cosa davant de la impossibilitat d’obrir un procés de contractació, mantindre el servei actual, cada vegada s’està tornant més complicat.
El director gerent ha recordat que l’actual direcció de FGV ha emprés una sèrie d’actuacions des de finals de 2015 amb la intenció de revertir els problemes que afronta l’empresa que han passat per analitzar les necessitats de plantilla, prenent com a referència altres explotacions del sector, i elaborar la Relació de Llocs de Treball (RLT) òptima, amb la que s’ha obtingut una massa salarial amb què proposar el pressupost d’explotació de FGV.
Esta RLT concreta que FGV precisaria comptar amb més de 100 treballadors sobre els 1.400 fixos ja existents. Amb la plantilla existent actual, i per una mera qüestió d’aritmètica l’empresa no pot oferir en 2017 tots els serveis que té obligació de prestar.
A hores d’ara, després de diverses reunions amb la Conselleria d’Hisenda, la Direcció General de Pressupostos ha autoritzat a FGV a cobrir amb treballadors temporals determinats llocs operatius per motius d’Incapacitat Temporal (IT), entregant-se posteriorment la justificació del procés. D’esta manera, el temps que es deixava sense cobrir una vacant conjuntural, ha passat de durar unes quantes setmanes, a dos o tres dies.
García de la Bandera, ha recordat que fa dies va remetre una carta al Ministeri d’Hisenda perquè autoritzara a FGV a iniciar el procés de contractació del personal que fa falta per a fer front a les necessitats del servici actual i de futur de l’empresa, ja que actualment la Llei de Pressupostos de l’Estat no permet este tipus de contractacions.