Publicat
Arxivat com Intermodalitat, Noticias FGV, Notícies, Notícies TRAM.

  • La reunió ha servit per a acostar postures sobre les qüestions plantejades pel Consell, que vol adjudicar les obres “al més prompte possible, quan es dispose de la cessió dels terrenys”
  • S’ha acordat mantindre una nova reunió en les pròximes setmanes per a desenvolupar el marc d’actuació

La reunió mantinguda a Madrid entre representants de la Generalitat Valenciana, l’Ajuntament d’Alacant i responsables de l’àrea de patrimoni d’ADIF ha permés avançar en el contingut sobre el conveni que ha d’establir les bases per a executar les obres de la futura estació intermodal de TRAM d’Alacant, si bé hi ha qüestions que segueixen pendents de resoldre.

En esta trobada de treball han participat el secretari autonòmic d’Infraestructures i Transports, Vicente Dómine, el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, el regidor de Mobilitat, Carlos de Juan i el director de Patrimoni, Alfredo Cabello.

Vicente Dómine ha destacat que “estem treballant per a aconseguir les millors condicions que permeten executar el gran projecte que suposa la construcció de l’estació Intermodal, l’autèntic cor del transport a Alacant, per a la qual és hui dia la quarta província d’Espanya en qüestió de mobilitat i un gran pol turístic i industrial”.

El secretari autonòmic ha explicat que les tres administracions s’han emplaçat a una nova reunió, que se celebrarà a principis de desembre “continuar progressant en el projecte”, ha destacat que la voluntat de les parts és que s’adjudiquen les obres “al més prompte possible i com as dispose de la cessió dels terrenys”.

El secretari autonòmic ha destacat que “volem projectar un gran bescanviador únic amb el treball conjunt de les tres administracions públiques, reobrint una nova etapa de col·laboració totalment diferent a la que hi havia fins ara per a aconseguir este objectiu, que és aconseguir un dels grans nusos de transport d’Espanya, ja que Alacant suposa el 4% de la població nacional, amb 3,5 milions de persones a l’estiu i unes característiques de transport subjectes a les necessitats de residents i turistes”.

Així mateix, ha expressat que la Generalitat i l’Ajuntament d’Alacant li atorguen al projecte una “gran importància”, com el demostra “el pressupost de 130 milions d’euros que es destinaran perquè la costa i l’àrea metropolitana tinguen una connexió directa d’alta velocitat amb el *TRAM –i en un futur amb el Corredor Mediterrani-, que connecta les dues Marines, la Rodalia del Vinalopó, i la Rodalia d’Alacant i Múrcia, que cal millorar, incloent-hi l’estació de l’aeroport”.

Al·legacions al protocol

Després de les seues al·legacions a l’esborrany de protocol, els responsables de la Generalitat han traslladat a ADIF les seues propostes respecte al contingut del conveni. Entre altres qüestions han demandat establir un termini concret per a la cessió dels terrenys i disposar d’estos, sense necessitat de fer front a contraprestació econòmica a favor de l’Estat. La Generalitat també ha traslladat a ADIF la necessitat de no supeditar este acord a decisions urbanístiques futures, que han de ser independents a l’execució del gran bescanviador. Finalment, des de la Generalitat han mostrat la seua determinació de garantir tècnica i jurídicament el projecte, sens dubte, d’interés prioritari estatal i autonòmic.

Vicente Dómine ha afegit que les tres institucions implicades -Govern central, Generalitat i Ajuntament d’Alacant- “hem de treballar en la mateixa direcció perquè este conveni regule les bases per a la construcció de gran estació intermodal que connecte l’àrea metropolitana d’Alacant amb la costa i l’alta velocitat”.