Publicat
Arxivat com Mobilitat, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • Aquesta aplicació s’ha començat a instal·lar i ofereix informació de les estacions i del servei, en diferents idiomes per text i veu
  • En aquest grup de treball participen entitats i persones usuàries habituals dels serveis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha presentat davant els Comités de Participació de Clients de Metrovalencia i TRAM d’Alacant el nou sistema d’informació, senyalització i guiat Navilens.

En aquestes sessions de treball participen usuaris i usuàries habituals i representants de diferents entitats de València i Alacant per a analitzar i debatre sobre qüestions del servei de transport ferroviari que ofereix FGV.

L’eix principal de sengles reunions ha sigut els sistemes d’informació als viatgers i viatgeres, sent Navilens l’última incorporació realitzada per FGV en aquesta matèria. Aquesta aplicació permet guiar d’una manera fàcil i fiable, a través del telèfon mòbil, a persones amb discapacitat visual i/o cognitiva, així com a tota mena de persones.

Aquest sistema de guiat, que FGV ha començat a instal·lar a València i Alacant, ofereix informació de les estacions i del servei, en temps real i en diferents idiomes per text i veu.

Navilens compta amb una tecnologia que facilita l’accessibilitat, a través de detecció i reconeixement de marcadors visuals a llarga distància i d’alta densitat, capaces de ser detectats, per mitjà de les aplicacions Navilens i Navilensgo, amb la càmera d’un dispositiu mòbil fins i tot en moviment, a distància i sense necessitat d’enfocar directament.

La incorporació d’aquesta tecnologia forma part de les iniciatives que FGV desenvolupa per a millorar el servei que presta des dels diferents mitjans de comunicació, i molt especialment l’adequació de totes les seues instal·lacions en matèria d’accessibilitat, oferint a les persones amb discapacitat o no, els mitjans necessaris per a garantir la major autonomia possible i avançar cap a la consecució de l’Accessibilitat Universal.

Des d’FGV la informació a les persones usuàries es concep com un sistema integral de gestió central de la comunicació, a partir del qual es despleguen tots els sistemes i elements que el componen de manera complementada i integrada per a oferir una experiència de viatge 360é, i tot això considerant la diversitat de persones a les quals pot anar dirigida.

En aquesta mateixa sessió també s’han analitzat els resultats de les enquestes de l’Índex de Satisfacció del Client (ISC), elaborades a la fi del passat any en Metrovalencia i TRAM d’Alacant. Aquests estudis permeten conéixer l’opinió de les persones usuàries i la seua valoració que en 2022 va aconseguir un 8,25 a València, la millor puntuació de la història, i a Alacant un 8,6 que representa una de les millors puntuacions registrades.

Com funciona el Comité

El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat on, amb un ordre del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat.

La composició del Comité està obert a entitats que participen en funció del contingut o l’ordre del dia. En aquesta ocasió han assistit a València a aquesta reunió representants de la Federació d’Associacions de Veïns de València, Creu Roja Espanyola, Federació d’Associacions de Ciutadans Majors de la Comunitat Valenciana, ONCE, CERMI COCEMFE-Comunitat Valenciana, Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Universitat Politècnica de València, Universitat de València Estudi General, Plataforma de Voluntariat, Associació de Comerciants del Centre Històric i diferents clients i clientes particulars.

A Alacant han participat representants de Creu Roja Espanyola; APHEA (Associació Provincial d’Empresaris d’Hostaleria d’Alacant); ONCE; FESORD; Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana; COCEMFE Alacant; Associació de Veïns del Cap; i Associació Valenciana Junts Avancem.

Per part d’FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions i suggeriments que es gestionen en l’empresa, els citats informes de satisfacció del client, les enquestes i sondejos demoscópis, o aquells temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.