Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • El president de la Generalitat ha assistit a la posada en servei de l’últim tram renovat, entre Gata de Gorgos i Dénia, de la línia 9 del TRAM, la recuperació total del qual ha suposat una inversió de 150 milions d’euros
  • El president de la Generalitat ha assistit a la posada en servei de l`últim tram renovat, entre Gata de Gorgos i Dénia, de la Línea 9 del TRAM, la recuperació total del qual ha suposat una inversió de 150 milions d’euros
  • La rebaixa estarà vigent fins al 31 de juliol de 2023 en tota la xarxa de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, Tram de Castelló, MetroBus i diferents concessions
  • La nova mesura conviurà amb la gratuïtat del transport públic per als menors de 30 anys i té com a objectiu ajudar la ciutadania a fer front a l’efecte de la inflació
  • Avança que en les pròximes setmanes es publicarà l’anunci de licitació de l’estudi informatiu del nou TRAM entre Dénia i Gandia

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la rebaixa del 50% en els preus del transport públic de la Generalitat s’aplicarà a partir de l’1 de febrer, i estarà vigent fins al 31 de juliol de 2023.

Així ho ha avançat durant la posada en servei del tram renovat de la línia 9 del TRAM que uneix Gata de Gorgos i Dénia, a la qual també ha assistit la consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró.

La mesura conviurà amb la gratuïtat del transport públic per als menors de 30 anys i s’aplicarà en tota la xarxa de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, MetroBus i diferents concessions. El cost total de la iniciativa serà cofinançat pel Govern central, que assumirà el 30%, i la Generalitat es farà càrrec del 20% de la reducció.

En el transcurs de l’acte, el president ha destacat l’esforç inversor de la Generalitat per oferir un transport públic “cada vegada més accessible” i ajudar la ciutadania a fer front a l’efecte de la inflació, i ha assegurat que, amb el Bo 10 del TRAM, el viatge inaugural de la L9 realitzat aquest dilluns entre Teulada i Dénia tindrà un cost de 40 cèntims.

Durant la seua intervenció, el president també ha avançat que en les pròximes setmanes es publicarà l’anunci de licitació de l’estudi informatiu del nou TRAM entre Dénia i Gandia. Referent a això, Puig ha insistit que l’objectiu del Consell és potenciar el transport urbà i metropolità per a “cosir” les comarques i oferir la ciutadania un “transport públic de qualitat, assequible, més eficient i que millore la connectivitat entre les persones i els nostres pobles”.

Per la seua part la consellera de Política Territorial, Rebeca Torró, ha mostrat la “aposta decidida” de la Generalitat per un model de transport públic col·lectiu i “més sostenible”, perquè “només així aconseguirem que els usuaris puguen, de la manera més àgil possible, desplaçar-se d’una forma sostenible i deixar el cotxe a casa”, a més de “millorar la vertebració territorial i lluitar contra el canvi climàtic”.

La consellera ha recordat que en els últims anys el Consell ha reduït el preu del transport públic, ha ampliat el nombre de línies, a més d’augmentar la inversió i implementar “noves maneres de transport”. Es tracta d’aquesta manera d’aconseguir que les ciutats i àrees metropolitanes “aconseguisquen estructurar un sistema de transport i mobilitat integrat, eficient, basat en un ús racional de l’espai urbà”, la qual cosa també incidirà a disposar d’un territori “més competitiu, més humà, més habitable”, ha conclòs.

Inversió de 150 milions en la L9

La recuperació de la línia 9 del TRAM d’Alacant que transcorre entre Dénia i Benidorm ha suposat una inversió de 150 milions d’euros amb la finalitat de modernitzar el traçat i restablir la comunicació entre els huit municipis de la Marina Alta i la Marina Baixa units a través de la xarxa de transport d’FGV.

En concret, l’últim tram de la L9 posat en servei aquest dilluns, ha permés renovar el traçat entre Gata de Gorgos i Dénia i tramviaritzar la línia al llarg del municipi de Dénia. El projecte ha possibilitat integrar urbanísticament les vies, transformar els passos a nivell en encreuaments amb semàfors i eliminar els murs que tancaven les vies, acabant així amb la divisió que suposava el trenet que tallava Dénia pel seu costat sud. A més, s’han condicionat els tallers del TRAM en la pròpia estació de Dénia, imprescindibles per al manteniment dels nous trens duals.