Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat destaca els 85 milions d’euros d’inversió per a l’empresa pública
  • La posada en marxa de la Línia 9, les actuacions en el Quisi, Algar i Mascarat, la connexió Alacant-Xàtiva i l’estació Renfe-Adif a Alacant, principals actuacions

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat, en la seua compareixença davant la Comissió d’Economia i Hisenda de les Corts Valencianes, que el pressupost d’FGV per a 2023 ascendirà a 320 milions d’euros, amb un increment significatiu en les despeses corrents i de funcionament.

Torró ha indicat que, per a energia de tracció, es passa de 24 milions d’euros en 2022, a 38 milions en 2023, augment que s’explica no sols per l’escalada de preus, sinó també perquè el material mòbil recorrerà més quilòmetres per la posada en marxa de la Línia 10 en Metrovalencia, o l’entrada en servei de tota la línia Línia 9 de TRAM d’ Alacant entre Benidorm i Dénia a principis de 2023.

Respecte a les inversions, la consellera ha destacat que l’empresa pública comptarà amb 85 milions d’euros per a l’any vinent i ha citat la posada en marxa de la L9 i les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi i les actuacions en els ponts del Algar i Mascarat. La consellera també ha ressenyat les obres de connexió entre les estacions del carrer Alacant i del carrer Xàtiva a València i la licitació de les obres de connexió entre l’estació de Luceros i la de Renfe-ADIF.

D’altra banda, quant a renovació del material mòbil, hi haurà una partida rellevant destinada als nous tramvies de la sèrie 4.500 que s’adjudicaran abans de cap d’any i que començaran la seua construcció en 2023.

Sobre licitacions, Torró ha esmentat la redacció de l’Estudi de Planejament i Estudi Informatiu del TRAM entre Dénia i Gandia i ha assenyalat que “des de la Generalitat, estem redoblant esforços per a accelerar-los, però, en matèria d’infraestructures, i concretament en infraestructures ferroviàries, es requereix temps”.

Finalment, ha comentat també els Estudis de connexions del TRAM entre Orihuela i Torrevieja i entre l’aeroport del Altet i Torrevieja.