Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia.

  • La consellera destaca que “és la primera vegada en la història que es realitza una inspecció i auscultació dels túnels de Metrovalencia”
  • L’empresa pública realitza una revisió dels seus 27 quilòmetres subterranis i les seues 35 estacions amb la tecnologia més avançada

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha mantingut una reunió amb els tècnics de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) responsables de coordinar els treballs d’inspecció i auscultació dels túnels i estacions subterrànies de la xarxa de Metrovalencia.

En este sentit, Salvador ha destacat “l’esforç que FGV està fent per mantindre i millorar les condicions de qualitat i seguretat del conjunt de les seues instal·lacions de metro i tramvia a València i Alacant” perquè l’objectiu últim és “avançar en la garantia de la seguretat en la circulació”.

La reunió celebrada en l’Espai de Colón de Metrovalencia ha comptat també amb la presència del director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordà, els tècnics de la unitat de Manteniment i Instal·lacions fixes i els responsables de l’empresa que aporta la tecnologia necessària per a executar estos treballs.

A través d’esta actuació es revisen els 27 quilòmetres de túnel i 35 estacions subterrànies de la xarxa de metro. La finalitat d’estos treballs és conéixer l’estat actual de les dites instal·lacions que, en alguns casos, com en les Línies 1 i 2, compten amb 30 anys d’antiguitat.

Salvador, després de conéixer els detalls del projecte, ha destacat que “és la primera vegada en la història que FGV realitza una anàlisi tan completa de l’estat dels túnels i les estacions subterrànies de Metrovalencia, per mitjà de l’ús de les tecnologies més avançades en este àmbit d’inspecció i obtenció de dades relatives a l’estat de les infraestructures”.

Per tant, hi ha assenyalat que el conjunt d’actuacions que s’han posat en marxa és “una aposta clara per a garantir la seguretat ferroviària”, i per a això “la primera cosa que necessita és un diagnòstic de com està la xarxa”.

La consellera ha recordat que el govern anterior, “en tota l’etapa en què va estar al capdavant del Consell, mai va fer auscultació alguna d’estes característiques ni cap labor de manteniment i de conservació” i ha recordat que “a pesar que els túnels tenen una llarga vida útil, necessiten que es realitze el manteniment adequat”.

En este sentit, cal assenyalar que les primeres instal·lacions subterrànies de Metrovalencia van ser posades en servici l’any 1988, amb les línies 1 i 2. Posteriorment la xarxa del suburbà de València s’ha desplegat amb noves línies.