Posted
filed under Corporativo, Material mòbil, Noticias, Noticias FGV.

  • La consellera ha comprovat “la gran qualitat d’estes unitats” que formen part de “l’aposta per la modernització de la Línia 9 amb una inversió total de 120 milions d’euros”
  • Els sis vehicles adquirits per 43,3 milions d’euros tenen tracció diésel-eléctrica i accessibilitat de pis baix

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha assistit este matí ,en la fàbrica de Stadler Rail València ubicada a Albuixech, a les proves en via de la primera unitat dels nous trens duals que circularan per la xarxa del TRAM d’Alacant.

A l’acte han acudit, a més, el director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, el director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordà, i el president de Stadler Rail València, Iñigo Parra.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat a Stadler Rail València per import de 43.320.000 euros, IVA inclòs, el contracte de fabricació dels sis nous trens de propulsió dual dièsel i elèctrica per a la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM´d’Alacant. Salvador ha mostrat la seua “satisfacció” perquè el concurs públic de la compra dels trens “s’haja adjudicat a una empresa radicada en la Comunitat que genera llocs de treball i treballa amb tecnologia punta”.

La consellera ha pujat a un dels trens i ha viatjat pel circuit de proves de l’empresa suïssa per a realitzar la validació dinàmica en via, i comprovar l’estat de la unitat mòbil i les seues prestacions. Posteriorment, ha visitat en els tallers un altre comboi, pràcticament acabat i que prompte també realitzarà les proves en via.

Salvador ha valorat la “gran qualitat d’estos vehicles que formaran part del procés de modernització de la Línia 9 que ha posat en marxa la Generalitat en l’aposta per millorar la comunicació en la província d’Alacant”. De fet, ha recordat que el pla de modernització d’esta línia “compta amb un pressupost conjunt que supera els 120 milions d’euros i que permetrà equiparar esta línia amb la resta de l’explotació del TRAM d’Alacant”.

La consellera ha destacat que “esta inversió s’està duent a terme en una línia totalment abandonada que passarà a ser puntera, tant en la infraestructura com en les seues unitats en què es van a complir de manera exemplar els paràmetres més importants, com són la seguretat, la sostenibilitat i l’accessibilitat”.

Salvador també ha fet insistència en la “singularitat de la Línia 9 del TRAM d’Alacant” per la “capacitat turística importantíssima” del seu recorregut per les comarques de les Marines, a més ha mostrat el seu convenciment que la modernització d’esta línia i les noves unitats contribuiran a millorar el seu potencial.

Les noves unitats, segons ha explicat la consellera, “compten amb un disseny i unes característiques tècniques, actualitzades d’acord amb la normativa vigent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia”. Amb els nous trens “es garantix una major fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat o la informació al client, d’acord amb els estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies”.

El nou material, per les seues característiques tècniques, permet circular en mode tramviari i possibilita tranviarizar trams de la Línia 9, com l’entrada a Dénia. Amb el mode tramviari creixen les possibilitats d’integració de les infraestructures de FGV en entorns urbans, permeabilitzant la mobilitat de vianants i vehicles amb la plataforma tramviària.

Accessibilitat

D’altra banda, Salvador ha assegurat que “les noves unitats duals tenen nombroses mesures d’accessibilitat”. Estes milloraran de manera significativa les exigides en l’actualitat per la normativa vigent, marcades pel Reial Decret 1544/2007, la Llei de la Comunitat Valenciana de 2009 sobre la matèria i la norma per a les portes EN 14752. Esta circumstància es concreta tant en l’accés als vehicles, com en les portes accessibles, espais reservats, i els sistemes d’informació al viatger.
En este sentit, la consellera ha destacat els “paràmetres d’accessibilitat” de les noves unitats, ja que “hui en dia s’ha de concebre qualsevol mitjà de transport de manera integral perquè siga accessible”, pel que ha reconegut “l’important esforç realitzat per Stalder per complir amb el Pla d’Accessibilitat Universal de FGV”.

A més, els motors dièsel dels nous trens duals complixen amb l’estricta normativa Europea EN 2004/26/CE III B d’homologació de motors i emissions a l’atmosfera.

D’altra banda, FGV incorporarà màquines de venda i validació en els nous trens, amb equips que permeten la compra de títols de transport i la seua corresponent validació.

Actualment, el servici en la Línia 9 del TRAM Alacant es realitza amb sis trens dièsel de la sèrie 2.500, que té més de 50 anys en explotació, pel fet que són heretades de Feve al crear-se FGV. Fabricades entre 1966 i 1973, han sigut modificades i reformades en diverses ocasions en aspectes relacionats amb la motorització, imatge exterior, interior i climatització, però tenen un elevat cost de manteniment, falta de fiabilitat, obsolescència d’equips per ús, i estan desfasats respecte a les normatives actuals.