Publicat
Arxivat com Notícies, Notícies Metrovalencia.

Agents de FGV de distints departaments han participat en la incidència que es va assajar entre les estacions de Patraix i Safranar

L’exercici ha permés comprovar el Pla d’Autoprotecció, la coordinació d’efectius i les instal•lacions i mesures de seguretat

Metrovalencia ha realitzat aquesta matinada un simulacre d’incendi d’una unitat en el túnel de la Línia 1 entre les estacions de Patraix i Safranar. El personal de FGV que ha participat en el simulacre pertany a la inspecció del Post de Comandament, Telecomandament, Oficina d’Atenció al Viatger, regulació de Línia 1, coordinació de Seguretat i Reforç, direcció tècnica, tècnics de la Línia 1, Atenció al Client, Línia Aèria i maquinistes. A més, també han estat presents vigilants de seguretat.

 

L’exercici, organitzat pel departament de Seguretat de FGV, tenia com a objectiu conéixer la capacitat de resposta interna en cas d’emergència; comprovar els procediments del Pla d’Autoprotecció; conéixer i provar el funcionament dels mitjans del sistema d’emergència amb què estan dotades les estacions (armaris de seguretat de túnel, ventilació de túnel, megafonia, etcètera); conéixer i provar el funcionament dels mitjans d’emergència que formen part de la dotació de les unitats 4300; comprovar la correcta coordinació entre el personal intern de FGV, inclosos el personal de seguretat; i comprovar resposta del personal de línia aèria en cas de necessitar tall de tensió per emergència.

Incendi d’una unitat

La simulació ha començat a les 00:40 hores, després de passar l’últim comboi fora ja de l’horari comercial, quan s’ha produït un incendi en el cotxe motor cap en un tren que es dirigix cap a Torrent, en la Línia 1. El tren ha quedat afectat per l’incendi i s’ha detingut per avaria en l’interior del túnel entre les estacions de Patraix i Safranar, quedant el cotxe motor a uns 100 metres passada Patraix, en sentit cap a Safranar.

En la unitat hi havia un xicotet grup de passatgers, la parella de vigilants de seguretat i el maquinista. Una vegada detingut el tren, el maquinista ha comprovat que no podia pels seus propis mitjans apagar el foc, ha avisat Al Lloc de Comandament i s’ha activat el Pla d’Autoprotecció.

El maquinista ha evacuat al passatge per cua per l’última porta de la unitat. Per a això ha col•locat una de les escales ubicades en les testeres del túnel en l’última porta de la unitat. La parella de seguretat ha col•laborat amb el maquinista durant l’evacuació de passatge. Tot el passatge s’ha dirigit per la via cap a l’estació de Patraix, no produint-se ferits.

El simulacre ha finalitzat sobre les 1:30 hores, amb una valoració “molt positiva” per part de tots els efectius participants en aquest exercici.

La Direcció de Seguretat de Metrovalencia organitza, periòdicament, visites a les instal•lacions i pràctiques de simulació d’incendis en distints trams de la xarxa, amb l’objectiu que el personal de FGV es familiaritze amb les instal•lacions i equips de seguretat en situacions de suposada emergència.