Publicat
Arxivat com Notícies, Notícies Metrovalencia.

La valoració d’acceptació és del 84,5 per cent, la d’indiferència el 10,8 per cent i el de rebuig del 4,7 per cent

Els atributs millor valorats són la seguretat en el trajecte, absència de cues en la compra de bitllets i senyalització

El perfil de l’usuari és dona, 35,6 anys, estudis secundaris i viatja per motius de treball

Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,69 punts en concret sobre deu, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2014, realitzat darrere d’efectuar 3.051 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. Aquesta nota suposa un increment de 0,26 punts respecte al 2013.

La valoració d’acceptació és del 84,5 per cent, en sumar el 27,8 per cent que el qualifiquen com “Bé”, el 45,5 per cent com “Prou bé” i l’11,2 per cent com “Molt bé”. La valoració d’indiferència és del 10,8 per cent, percentatge que coincidix amb la qualificació de “Regular”. La valoració de rebuig és del 4,7 per cent, en unir el 0,5 per cent de la qualificació de “Molt malament”, l’1,3 per cent del “Prou mal” i el 2,9 per cent del “Mal”.

D’entre els 22 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, dèsset superen els 7 punts de qualificació. Cap atribut és valorat per davall de 5 punts; és a dir, fins als atributs menys valorats obtenen un aprovat pels clients.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8 punts), que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (7,99), senyalització (7,94), funcionament de passos (7,90) i rapidesa (7,86).

En els atributs amb menor valoració se situen, sempre amb més de cinc punts, el preu dels bitllets (5,37 punts), la massificació de viatgers (6,38), la freqüència de pas (6,40), moviments bruscos (6,91) i la temperatura adequada (6,93). Exceptuant el “Aprovat” de les tarifes, els factors menys valorats aconseguixen un “Bé” de nota.

La Línia 5 ( Aeroport –Marina Vaig riureal Joan Carles I/Torrent avinguda) és la millor valorada pels clients amb 7,93 punts. Li seguixen la Línia 1 (Llíria/Bétera-Vilanova de Castelló) amb 7,66; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,63; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora) amb 7,57; i la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) 7,26 punts.

Perfil del viatger de Metrovalencia

Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els serveis de Metrovalencia que suposen el 64,3 per cent del total de viatgers, per la qual cosa els hòmens són 35,7 per cent.

Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 35,6 anys, sent el segment de la població de 40 o més anys el més significatiu amb el 38,4 per cent. Els menors de 25 representen el 32,4 per cent i, la població entre 25 i 39 anys, aconseguix un 29,2 per cent.

El 44,6 per cent dels usuaris de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 33,2 per cent té formació universitària i el 22,29 per cent ha efectuat estudis primaris.

En conte a l’ocupació, un 46,5 per cent dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altri; el 33,7 per cent són estudiants; el 7,7 per cent es troba en situació de desocupació laboral; un 5,3 per cent són autònoms; un 4,5 per cent jubilats i pensionistes; un 4,2 per cent es declara ama de casa; i un 0,1 és rendista.