Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • La directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, ha explicat a l’alcalde de la localitat, Jesús Ros, el projecte previst
  • Les instal·lacions es barraran i comptaran amb ascensors en el pas inferior i s’ampliarà un de les andanes i el vestíbul de l’edifici

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), remodelarà l’estació de Torrent de Metrovalencia per a millorar l’accessibilitat i incorporar un nou tancament amb línies de validació.
La directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, s’ha reunit amb l’alcalde de Torrent, Jesús Ros, per a explicar-li els detalls del projecte, que recull la demolició i clausura de tots els accessos actuals, de manera que a l’estació s’accedirà pel vestíbul i per una caseta de validació de nova construcció.
Després de la trobada a l’ajuntament, Menguzzato ha afirmat que “amb aquesta actuació, pressupostada en un milió d’euros aproximadament, Ferrocarrils de la Generalitat vol fer un salt qualitatiu en seguretat i accessibilitat, condicionant el pas per als vianants inferior entre andanes a les Persones de Mobilitat Reduïda (PMR) amb ascensors”.
Així mateix ha recalcat que “aquest tipus de projectes que formen part d’un pla d’actuacions en 32 estacions de superfície de Metrovalencia i 12 del TRAM d’ Alacant són fonamentals també per a disminuir els índexs de frau, gràcies a la instal·lació de noves línies de validació”.
La directora gerent d’FGV ha explicat que “l’objectiu és iniciar els tràmits administratius necessaris i licitar l’obra aquest mateix any”.


Actuacions previstes

L’estació tindrà un clos perimetral metàl·lic de nova execució, al mateix temps que es realitzarà el condicionament de l’actual pas inferior entre andanes, proveït únicament d’escales, mitjançant la instal·lació d’ascensors per a donar accessibilitat a les Persones de Mobilitat Reduïda (PMR).
D’altra banda, es dotarà d’una caseta de control d’accessos a l’estació de manera que només les persones usuàries del servei de metro puguen accedir a les andanes. Dins d’aquesta caseta de control, s’allotjaran màquines d’autovenda de bitllets, un pas estàndard i un pas per a PMR. Per motius d’accessibilitat, és necessari ampliar l’andana a l’eixida de l’ascensor, així com recréixer el vestíbul de l’edifici de l’estació.
L’estació estarà proveïda de dos punts de control, una màquina expenedora de títols, cinc flaps de pas estàndard i un per a PMR, tres cancel·ladores, intèrfons, càmeres de seguretat, enllumenat normal i d’emergència, detector d’incendis, dos ascensors i una sèrie de mesures mediambientals per a minimitzar els impactes durant l’execució de les obres.

Actuacions a València i Alacant


Aquesta iniciativa s’emmarca dins d’un pla global d’FGV d’actuacions en diferents estacions en superfície. Des d’aquesta manera, a Alacant els treballs es desenvoluparan en Goteta-CC Plaza Mar 2, Hospital La Vila, CC La Marina-Finestrat, Benidorm Intermodal, Garganes, Altea, Calp, Teulada, Gata de Gorgos, La Illeta, Lucentum i La Vila Joiosa.
Les estacions de la xarxa de Metrovalencia en les quals s’ha plantejat un nou accés són, a més de Torrent, Rafelbunyol, Picanya, *Sant Isidre, Burjassot, Canterería, Burjassot-Godella, Paterna, Campament, Godella, Moncada, Rocafort, Massarrojos, Meliana, Massamagrell, Almàssera, Foios, Museros, Albalat dels Sorells, La Pobla de Farnals, La Canyada, L’Eliana, Llíria, Benaguasil 1 i 2, Picassent, Carlet, Alginet, L’Alcúdia, Alberic i Villanueva de Castellón.
FGV ha plantejat aquestes actuacions després de la realització de nous accessos en estacions com a Empalme, Marítim-Serrería i Paiporta, que van implicar la realització d’obres de nous accessos i la instal·lació d’equips de validació.
Amb aquesta mena d’actuacions l’empresa pública ha aconseguit l’objectiu plantejat de disminuir els índexs de frau, així com controlar els transbords i millorar la seguretat del pas per als vianants entre andanes.
Igual que en intervencions ja realitzades, els nous accessos seran controlats mitjançant equipaments de peatge, en concret equips de validació, que impediran l’accés a les estacions a aquelles persones desproveïdes del corresponent títol de transport vàlid per a viatjar.


Ús de metodologia BIM

Els projectes es realitzen emprant el sistema BIM (Building Information Modeling) que FGV ja utilitza en l’elaboració de nous projectes com en els relatius la futura Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret). Es tracta d’una metodologia de treball col·laborativa per a la creació i gestió d’un projecte de construcció, que permet centralitzar tota la informació del projecte en un model d’informació digital.
BIM suposa l’evolució dels sistemes de disseny tradicionals basats en el pla, ja que incorpora informació geomètrica (3D), de temps (4D), de costos (5D), ambiental (6D) i de manteniment (7D). L’ús de BIM va més enllà de les fases de disseny, abastant l’execució del projecte i estenent-se al llarg del cicle de vida de l’edifici, permetent la gestió del mateix i reduint els costos d’operació.