Simulación del cerramiento de la estación de Picanya

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • La directora-gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, ha explicat a l’alcalde de la localitat, Josep Almenar, el projecte a desenvolupar
  • Les instal·lacions tindran un nou pas inferior amb escales i ascensors, clos perimetral i ampliació d’andanes

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), remodelarà l’estació de Picanya per a dotar-la de nous accessos i línies de validació, com a part d’un pla d’actuacions que afecta 32 estacions de superfície de Metrovalencia i 12 del TRAM d’ Alacant.

La directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, s’ha reunit hui amb l’alcalde de Picanya, Josep Almenar, per a explicar-li els detalls del projecte, que recull la demolició i clausura tots els accessos actuals, de manera que a l’estació només s’accedirà pel vestíbul de l’edifici i per dos punts de validació de nova construcció.

“Una vegada consensuat amb l’ajuntament el projecte, FGV estarà en disposició d’iniciar els tramites per a licitar l’obra i condicionar tant els accessos com l’entorn de l’estació”, ha explicat la directora gerent.

Nous accessos

A l’estació, que comptarà amb un clos perimetral i l’ampliació de totes dues andanes, se li dotarà d’un nou pas inferior entre andanes amb escales i ascensors en tots dos marges. A més, per a protegir els usuaris de la pluja i el sol, les escales del pas inferior comptaran amb marquesines amb sostre translúcid.

Al seu torn, s’instal·laran dos passos de control i accés, de manera que només els usuaris del servei de metro podran accedir a les andanes. Una d’aquests passos estarà situat al costat de l’edifici de l’estació per a permetre l’accés de Persones de Mobilitat Reduïda (PMR). L’altre estarà situat en l’andana direcció València per a permetre el passe a clients del marge contrari a l’edifici de l’estació.

Control del frau

Menguzzato ha explicat que “FGV ha plantejat aquestes actuacions després de la realització de nous accessos en estacions com a Empalme, Marítim-Serrería i Paiporta, que van implicar la realització d’obres de tancament i la instal·lació d’equips de validació”.

“Amb aquesta mena d’actuacions l’empresa pública ha aconseguit l’objectiu plantejat de disminuir els índexs de frau, així com controlar els transbords i millorar la seguretat del pas per als vianants entre andanes, a més de l’accessibilitat” ha afegit la directora gerent.

Igual que en intervencions ja realitzades, els nous accessos seran controlats mitjançant equipaments de peatge, en concret equips de validació, que impediran l’accés a les estacions a aquelles persones desproveïdes del corresponent títol de transport vàlid per a viatjar.

Actuació a València i Alacant

Aquesta iniciativa s’emmarca dins d’un pla global d’FGV d’actuacions en diferents estacions en superfície. Des d’aquesta manera, a Alacant els treballs es desenvoluparan en Goteta-CC Plaza Mar 2, Hospital La Vila, CC La Marina-Finestrat, Benidorm Intermodal, Garganes, Altea, Calp, Teulada, Gata de Gorgos, La Illeta, Lucentum i La Vila Joiosa.

Les estacions de la xarxa de Metrovalencia en les quals s’ha plantejat un nou accés són, a més de Picanya, Torrent, Sant Isidre, Rafelbunyol, Burjassot, Cantereria, Burjassot-Godella, Paterna, Campament, Godella, Moncada, Rocafort, Massarrojos, Meliana, Massamagrell, Almàssera, Foios, Museros, Albalat dels Sorells, La Pobla de Farnals, La Canyada, L’Eliana, Llíria, Benaguasil 1 i 2, Picassent, Carlet, Alginet, L’Alcúdia, Alberic i Villanueva de Castellón.

Ús de metodologia BIM

Els projectes s’estan realitzant emprant el sistema BIM (Building Information Modeling) que FGV ja empra en l’elaboració de nous projectes, com en els relatius la futura Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret). Es tracta d’una metodologia de treball col·laborativa per a la creació i gestió d’un projecte de construcció, que permet centralitzar tota la informació del projecte en un model d’informació digital.

BIM suposa l’evolució dels sistemes de disseny tradicionals basats en el pla, ja que incorpora informació geomètrica (3D), de temps (4D), de costos (5D), ambiental (6D) i de manteniment (7D). L’ús de BIM va més enllà de les fases de disseny, abastant l’execució del projecte i estenent-se al llarg del cicle de vida de l’edifici, permetent la gestió del mateix i reduint els costos d’operació.