Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias TRAM.

El director general d’Obres Públiques destaca l’acord unànime aconseguit entre la Generalitat i els representants municipals per a conservar el pont

Amb esta intervenció els actuals trens podran travessar esta infraestructura mentres FGV estudia alternatives perquè els nous trens duals puguen salvar el barranc i completar el recorregut

 

El director general d‘Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha anunciat que “la Generalitat rehabilitarà el viaducte de Santa Anna sobre el barranc del Quisi, pertanyent a la Línia 9 del TRAM d’Alacant que unix Benidorm i Dénia” durant una reunió mantinguda amb la corporació local i de la que ha destacat “l’acord unànime i el consens aconseguit entre els representants de la Generalitat i del municipi”

Esta decisió permetrà conservar el pont centenari i prosseguir amb les obres de modernització d’esta línia que actualment executa la Generalitat Valenciana, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), i que suposen una inversió superior als 120 milions d’euros.

“La solució adoptada permet conservar esta infraestructura sense alterar el seu aspecte i, una vegada rehabilitada, s’obrirà a la circulació amb els actuals trens que presten servici en esta línia, mentres FGV estudiarà diferents alternatives per a aconseguir salvar el barranc del Quisi, de manera que els nous trens duals que es van a incorporar puguen completar el recorregut Benidorm-Dénia”, ha explicat Carlos Domingo.

Esta decisió s’ha anunciat en una reunió mantinguda a Benissa i en la que han participat també un representant de la direcció general de Cultura i Patrimoni, el director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, l’alcalde del municipi, Abel Cardona, i els representants municipals dels distints partits polítics de la corporació.

Renovació del tram Calp-Teulada

La rehabilitació del viaducte del Quisi forma part de les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada, amb una inversió de 14,5 milions d’euros, i estan incloses en els treballs de modernització d’esta línia.

Els treballs de renovació d’este tram van començar el passat mes de desembre i compten amb un termini d’execució de 12 mesos, incloent-hi també actuacions de renovació i condicionament en túnels, ponts i estructures. El tram sobre el qual s’està treballant compta amb sis túnels i dos ponts o viaductes singulars, Ferrandet i Quisi o Santa Anna, ambdós construïts en 1914.

El viaducte de Santa Anna sobre el barranc del Quisi compta amb 168 metres de longitud, amb cinc piles de zelosia metàl•lica. El tauler pes 220 tones i les piles metàl•liques 182 tones.

El viaducte del Ferrandet, situat en el barranc del Pou Roig a Benissa , compta amb 126 metres de longitud i una altura màxima de 27 metres. La plataforma se sustenta sobre dos estreps i tres piles de formigó.

Ambdós infraestructures compten amb parts afectades per la corrosió i danys en diagonals i suports, per la qual cosa FGV ha previst realitzar els treballs necessaris per a garantir el pas dels trens, en condicions òptimes de seguretat.

En el cas del Ferrandet resulta viable la substitució de l’actual tauler metàl•lic del viaducte per un tauler metàl•lic nou de semblant geometria a l’existent, ja que les piles del mateix no són metàl•liques, sinó de carreu.

En el pont del Quisi, davant del grau de deteriorament que presenta s’ha optat per la seua rehabilitació perquè puguen passar els trens actuals i restablir el servei en el mínim de temps possible, mentres s’estudien alternatives que garantisquen el pas dels nous trens duals. En tot cas, Domingo ha incidit en que esta decisió demostra “l’aposta ferma de la Generalitat per  conservar este exemple del patrimoni ferroviari espanyol”-

Actuacions de modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Com a part de les inversions previstes per part de la Generalitat s’inclouen projectes de renovació de via, adequació de ponts i talussos, millores en el material mòbil, instal•lacions de seguretat, comunicacions i energia i el projecte de tranviarización de l’accés del TRAM en la ciutat de Dénia.

Amb les dites actuacions es pretén aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, millorant els serveis que s’oferixen a l’usuari, tenint com a objectiu el de poder mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat i, d’altra banda, que la Línia 9 adquirisca els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant.

També el passat mes d’agost es va adjudicar a Stadler Rail València, amb seu a Albuixech, la construcció de sis trens mixtos (elèctrics i dièsel) per a cobrir les circulacions de la Línia 9 del TRAM d`Alacant per un import de 43,3 milions d’euros.

De manera paral•lela a esta actuació, FGV continua amb els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en el tram Teulada-Dénia, a fi de completar el projecte de modernització previst en la seua totalitat al llarg de 2019.

Servici alternatiu d’autobús

Mentres continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servici ferroviari efectiva, FGV oferix autobús alternatiu que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia. FGV ha adjudicat per un import de 672.457 euros este servei que es presta entre les estacions de Calp i Dénia, segons ha publicat el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).