- El polígon industrial comptarà amb un nou baixador que se sumarà a l’actual per a millorar el servei que es presta en la zona
- Arcadi España destaca que “amb la inversió prevista de 6,5 milions d’euros, la Generalitat podrà donar un millor servei a la gent que es desplaça amb metro diàriament a aquest parc empresarial”
La Generalitat ha iniciat el procés de licitació de l’ejecució de les obres del nou baixador i duplicació de via en el polígon de Fuente del Jarro de la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) de Metrovalencia.
Aquesta actuació, inclosa en el Pla de Millora de Freqüències de la xarxa de metro i tramvia, compta amb un pressupost de licitació de 6.571.735,70 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució previst d’11 de mesos.
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha previst aconseguir amb aquestes obres i amb el punt d’encreuament previst en La Vallesa una important reducció dels temps de pas en aquesta zona, en fixar una nova freqüència de 12 minuts en el tram entre l’estació d’Empalme i L’Eliana i de 24 minuts des d’aquesta estació a Llíria.
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha valorat aquest avanç administratiu en un projecte “molt demandat i important per als treballadors i treballadors que es desplacen diàriament a Font del Pitxer”.
“Amb aquesta inversió de 6,5 milions d’euros, la Generalitat podrà donar un millor servei a la gent que es desplaça amb metro a aquest parc empresarial i proporcionar-los una millor alternativa de mobilitat sostenible”, ha afegit el conseller.
Així mateix ha destacat que “gràcies a aquest projecte, a més de construir-se un nou baixador, es duplicarà la via, la qual cosa suposarà una important millora de la freqüència dels trens que passarà a ser de 12 minuts”.
Aquesta novetat, emmarcada en el Pla de Millora de Freqüències s’engloba també, com ha assenyalat el conseller Arcadi España “en el conjunt de la política de la Generalitat per a fomentar la mobilitat sostenible, que té com a objectiu descongestionar les carreteres i emetre menys CO₂ a l’atmosfera”.
Aquestes obres són finançades per la Unió Europea a través dels fons REACT-EU del Programa Operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2014-2020, com a part de la resposta de la Unió a la pandèmia de COVID-19
Actuacions en Fuente del Jarro
Els treballs projectats es concreten fonamentalment en la duplicació del tram de via existent, des de l’actual baixador de Fuente del Jarro fins als voltants de l’autovia A-7, i la construcció d’un nou baixador.
La nova parada se situarà a uns 800 metres de l’actual en direcció a Llíria i inclou accessos, pas entre andanes, rampes, escales i tancaments, així com la instal·lació de tots els equipaments necessaris (màquines expenedores de títols de transport, sistema de videovigilància, sistema de megafonia, teleindicadors) i instal·lacions no ferroviàries auxiliars.
El projecte contempla també l’ampliació del pas inferior sobre el carrer Bilbao, per la qual cosa s’ha projectat una estructura de 24,35 metres de longitud i ample total de 5,40 metres, annexa a l’existent.
FGV ha previst que les obres en el polígon industrial es duguen a terme sense tallar el trànsit ferroviari, realitzant la majoria dels treballs en horari diürn compatibles amb la circulació comercial, mentre que les tasques crítiques en les quals siga imprescindible s’hauran de dur a terme en horari nocturn.
Pla de Millora de Freqüències
Aquest pla està dotat pressupostàriament amb més de 230 milions d’euros i les primeres actuacions estaran en marxa en 2023, amb l’objectiu de disminuir els temps de pas de circulació en tots els trams de la xarxa de metro i tramvia.
Amb aquest conjunt d’actuacions s’augmentarà la capacitat de transport i es farà un pas fonamental per a consolidar el servei que ofereix Metrovalencia, com una alternativa real a l’ús de vehicle privat.
De la quantitat anunciada més de 90 milions d’euros s’invertiran en les línies de metro per a desdoblegar trams de via única; augmentar els punts de fuita i encreuament en diferents trams en superfície; suprimir passos a nivell; i modernitzar enclavaments i sistemes de protecció de trens.
El conjunt d’actuacions anunciades permetran reduir considerablement les freqüències de pas, en diferent mesura, en la totalitat de la xarxa en superfície, per la qual cosa lògicament també es reduiran de manera considerable els temps d’espera en el tram subterrani de Metrovalencia.