Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies TRAM.

  • Esta actuació inclou l’electrificació de 1,4 km entre l’estació de Benidorm i el nou baixado
  • L’actuació suposa una inversió de 3,2 milions d’euros i compta amb el respatler econòmic dels Fons Feder

El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha visitat les obres de la nova parada Benidorm-Intermodal del TRAM d’Alacant que executa la Conselleria d’Habitatge Obres Públiques i Vertebració del Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

“Les obres que ara comencen permetran que el pròxim estiu els usuaris del TRAM d’Alacant compten amb una nova parada junt amb l’estació d’Autobusos de Benidorm, afavorint les opcions d’intermodalitat dels molts viatgers que utilitzen estos mitjans de transport per als seus desplaçaments”, ha explicat Carlos Domingo.

El projecte també contempla l’electrificació del tram de 1,4 quilòmetres que unix este nou baixador amb l’estació de Benidorm i suposa, segons ha destacat el mateix Carlos Domingo “l’inici de la futura electrificació de la línia 9 (Benidorm – Dénia) com a part del procés de modernització que la Generalitat està realitzant en esta i en conjunt d’instal·lacions de FGV a Alacant”.

El pressupost d’adjudicació ascendix a 3,2 milions d’euros, amb un termini d’execució de quatre mesos.
A la visita també ha assistit l’alcalde de Benidorm, Antonio Pérez, així com altres membres de la corporació municipal, junt amb el director d’Explotació de FGV, Tomás Cebrián, i tècnics de l’empresa pública.

El projecte, igual que les obres previstes en la Línia 10 de Metrovalencia, ha sigut cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, que aporta el 50% del projecte.

Estes obres formen part de les actuacions de millora i modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant que unix Benidorm i Dénia, impulsades per la Conselleria que dirigix María José Salvador, amb una inversió que supera els 120 milions d’euros.

El director general hi ha assenyalat que “estes obres no comporten la supressió parcial del servici actual del TRAM d’Alacant, que continuarà amb les seues circulacions habituals en este tram. Els treballs previstos que impedisquen o dificulten la circulació, com ara els que afecten la via, a la catenària, la senyalització o puguen produir un menyscabament en la seguretat de l’explotació es realitzaran fora de l’horari comercial”.

El nou baixador Benidorm Intermodal, que suposarà el tancament de la parada de Disco-Benidorm, comptarà amb andanes paral·leles de 75 metres de longitud cada un i accés de vianants (i carril bici) als mateixos, equipament de la parada, incloent instal·lacions de senyalització, instal·lacions en baixa tensió i d’informació al viatger (interfonía, megafonia i taquillatge), així com l’enjardinament de la zona adjacent a l’andana.

El sistema d’electrificació previst en el projecte constructiu està compost per línia aèria de contacte de les mateixes característiques que l’existent en Línia 1. Es tracta d’un sistema de catenària ferroviària convencional, formada per fil sustentador i de contacte, amb tots els elements de sustentació necessaris i que funcionarà a una tensió de 750V en corrent continu.

L’actuació també inclou l’equipament de la via amb el sistema de senyalització ATP ZSI 127, que està implantat en tota la Línia 1 de FGV a Alacant i garantix la circulació segura de combois.