Publicat
Arxivat com Notícies, Notícies TRAM.

S’han recopilat fotografies, documents i objectes referents a l’arribada del ferrocarril al municipi

La mostra forma part de les activitats organitzades per FGV amb motiu del centenari de la posada en marxa del tren que unix Alacant i Dénia

L’exposició “El centenari del Trenet a La Vila Joiosa”, que acull la Casa de la Barberà en La Vila Joiosa romandrà oberta al públic fins al pròxim 6 de gener. La mostra organitzada per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) recopila documents, fotografies i objectes relacionats amb l’arribada del ferrocarril a aquesta població.

Les activitats programades per FGV amb motiu del centenari de la posada en marxa de la línia ferroviària que unix Alacant i Dénia, es van iniciar al novembre a Altea i ara continuen en La Vila Joiosa, per a seguir en els pròxims mesos desenrotllant-se en altres municipis pels quals passa el ferrocarril. En concret, la pròxima exposició serà a Calp a partir de gener.

En el museu s’oferixen fotografies, vestimentes i objectes, aportats per l’Ajuntament, particulars i material exposat en la mostra recentment conclosa a Altea, oferint una mirada retrospectiva d’açò cent de tren en La Vila Joiosa. A més de l’exposició, s’han celebrat distintes conferències sobre la història i característiques d’aquesta línia.

Aquesta línia de ferrocarril es va inaugurar entre Alacant i Altea el 28 d’octubre de 1914, i entre Altea i Dénia l’11 de juliol de 1915, per la qual cosa des de FGV hem partit d’aquestes dates per a organitzar, en col•laboració amb els ajuntaments pels quals circula la línia una sèrie d’activitats commemoratives, amb l’objectiu de posar en valor la història d’aquest mitjà de transport que des de 1986 gestiona FGV.
En l’actualitat, aquesta línia forma part del TRAM d’Alacant, en concret la connexió amb La Vila Joiosa pertany a la Línia 1 (Estels-Benidorm).

El més destacat de la línia és el seu accidentat terreny en el tram Altea-Dénia, amb forts pendents. A principis del segle XX es van construir 2,5 quilòmetres de túnels, 7 viaductes, 17 ponts metàl•lics de més de 8 metres, 38 passos inferiors o superiors, 25 per cent amb un del traçat en corbes de ràdio inferior a 500 metres, 35 quilòmetres del traçat en terraplé i 40 quilòmetres en trinxeres, de via única en la seua totalitat.