Publicat
Arxivat com Corporatiu, Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

La direcció de la empresa ha explicat que 5 de les 7 propostes plantejades s’han acceptat i les altres dos falta concretar-les
El director gerent critica que les parades “castiguen injustament i innecessàriament als usuaris del transport públic a València i Alacant”

 

La Direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha lamentat la “intransigència” dels sindicats, que mantenen les convocatòries de vaga en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, encara que s’han acceptat la majoria de les propostes plantejades durant la negociació que encara seguix oberta.

Per al director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordà, “durant la negociació s’han acceptat 5 de les 7 propostes i les altres dos s’han de concretar i desenrotllar, per tant, no té sentit que continuen amb les vagues castigant injustament i innecessàriament als usuaris del transport públic”.

Acords y propostes en el procés de negociació

“En la reunió negociadora se han aconseguit diferents acords que afecten gran part de les qüestions plantejades per part de la direcció de l’empresa y la representació dels treballadors, sense que els sindicats, a pesar de la seua conformitat, hagen acceptat desconvocar les aturades anunciades per als pròxims dies”, ha explicat Sánchez Jordà .

Els sindicats han acceptat les ofertes relatives a proves i reconeixements mèdics a les que ha de someterse el personal de circulació i conducció, així com a les habilitacions que permeten la continuïtat en determinades funcions de este col·lectiu. Es reduïx de 6 a 3 mesos el termini per a renovar els períodes d’habilitació i de dos anys a u, en el cas de resultar “no apte” en els processos d’inici d’activitat. También s’ha acordat que els reconeixements mèdics i proves psicològiques es realitzaran en jornada de treball i no en període de descans, com fins ara.

S’ha proposat y acceptat millorar la jornada de treball màxima per a maquinistes i personal de circulació, passant a 9 hores en període diürn y 8 hores en període nocturn, alhora que els cicles de torns grafiats de fins 5 dies consecutius en períodes habituals i en situacions extraordinàries podrien arribar a un màxim de 7 dies.

Així mateix, s’ha oferit, sense formalitzar un acord, que la jornada màxima passe de 12 hores a 10:30 hores, incloent-hi dedicacions extraordinaries i incidències, amb una saturació mitjana anual (període efectiu de conducció durant la jornada) del 75% i una màxima del 80%.

Sánchez Jordà ha assenyalat que “es ha proposat als sindicats traslladar a la taula negociadora del XIII Conveni Col·lectiu qualsevol classe de matèries susceptibles d’acollir-se a este marc negociador. La majoria de la representació sindical es nega a abordar-les en este fòrum, al considerar que no afecten la generalitat dels treballadors”.

Les condicions laborals no han canviat en FGV des de 2016 a 2017 i els sindicats han reconegut que estes propostes milloraven situacions d’anteriors convenis.

Oposició a la Llei de Seguretat Ferroviària

Davant d’açò, Sánchez Jordà ha assenyalat que “els sindicats no poden explicar convincentment les raons verdaderes per les que mantenen les aturades quan s’han acceptat la majoria de propostes que plantegen” i ha afegit que “en el rerefons de les seues demandes subjau l’oposició a l’aplicació de mesures previstes en l’avantprojecte de Llei de Seguretat Ferroviària que actualment està en tràmit parlamentari i que qualsevol canvi que es realitze en matèria de seguretat suposaria una traïció a les víctimes de l’accident del metro de 2006” ha explicat Sánchez Jordà.