Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • Consistix en la definició, justificació tècnica i valoració econòmica dels treballs necessaris per a posar en servei la primera fase del soterrament de la línia 1 de Metrovalencia en el municipi
  • Contempla la urbanització de la superfície sobre les vies soterrades, la qual cosa permet donar continuïtat des de l’avinguda de Burjassot de València fins al nucli urbà

La Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient ha actualitzat el projecte constructiu per a la definició, justificació tècnica i valoració econòmica dels treballs necessaris per a posar en servei la primera fase del soterrament de la línia 1 de Metrovalencia al seu pas per Burjassot.

El projecte contempla l’execució de les obres d’urbanització i ferroviàries situades junt amb les vies de FGV en l’estació d’Empalme en direcció Bétera. El pressupost del projecte és de 72.479 euros.

Es desenrotllaran les actuacions necessàries per a la connexió del soterrament de les vies amb la zona de l’estació d’Empalme i en el seu tram final amb les vies actuals. Comprén també les obres d’urbanització de superfície dels carrers Antón Maura, Marià Benlliure i de la nova glorieta sobres les vies soterrades.

El projecte es dividix en dues parts. Primer, la finalització de la construcció de la infraestructura ferroviària necessària per a la connexió i posada en servei del soterrament de les vies a Burjassot, mitjançant la construcció de la rampa d’entrada i eixida amb les vies existents en direcció a Bétera.

Segon, les obres d’urbanització de la superfície sobre les vies soterrades, la qual cosa permet donar continuïtat de l’avinguda de Burjassot de València cap al nucli urbà a través del carrer València.

Millores en l’estació d’Empalme

A més, s’estudia la compatibilitat de les actuacions projectades amb possibles infraestructures addicionals futures, que puguen augmentar la freqüència de circulacions entre l’estació d’Empalme i la ciutat de València. En concret s’analitzen una instal•lació auxiliar per a l’entrada i eixida de trens, pròxima a l’estació d’Empalme i sobre les vies que es dirigixen a Llíria en la Línia 2, i una tercera via en la dita estació.

El projecte constructiu actual contempla la instal•lació de seguretat i senyalització previstes per a les noves vies mantenint el sistema FAP existent en la línia. Donada l’evolució tecnològica pel que fa als sistemes de senyalització i seguretat ferroviàries, és convenient l’adequació i modernització dels dits sistemes, considerant els criteris i requeriments de FGV en la dita matèria. Es contempla així mateix la revisió dels preus de les unitats d’obra en el pressupost del projecte de referència.

També s’analitzarà distintes alternatives al procés d’execució de les obres amb l’objectiu de minimitzar la seua afecció a viatgers i vianants així com a l’explotació ferroviària. S’actualitzarà qualsevol normativa que haja sigut modificada o afegida des de la data de redacció del projecte original.

L’estació intermodal d’Empalme, en la que confluïxen les Línies 1 i 2 de metro, la 4 de tramvia, Metrobús i Metrorbital, va registrar el passat any 591.944 viatges de Metrovalencia, desglossats en els 471.526 de metro i 120.418 de tramvia.