Trenta anys en moviment FGV

Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • El director gerent de l’empresa pública, Angel García de la Bandera, hi ha  sol·licitat una reunió amb este ministeri
  • L’actual Llei de Pressupostos de l’Estat no autoritza la contractació de més treballadors a pesar que FGV compta amb el pressupost
  • L’empresa precisa incorporar més de 100 treballadors per a fer front a les necessitats actuals i de futur

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Angel García de la Bandera, hi ha remés una carta al Ministeri d’Hisenda, perquè autoritze a FGV a iniciar el procés de contractació del personal que fa falta per a fer front a les necessitats del servici actual i de futur de l’empresa, ja que actualment la Llei de Pressupostos de l’Estat no autoritza este tipus de contractacions.

Al seu parer, l’actual conjuntura “introduïx” a FGV en una “situació d’excepcionalitat” perquè la demanda “ha augmentat” i es disposa de les partides pressupostades per a dur a terme les contractacions necessàries però, al contrari, les “restriccions imposades al sector públic en general i a FGV en particular” situen a l’empresa autonòmica de transports en un lloc “molt difícil per a complir els seus objectius d’un servici de qualitat”.

García de la Bandera ha explicat que “l’empresa arrossega des de l’ERE patit en 2013 un dèficit quant a les necessitats de plantilla i que fa falta incorporar a més de 100 treballadors per a complir els objectius actuals i de futur previstos per l’empresa”. “En l’actualitat, es generen vacants que no podem substituir i que necessitem cobrir per a poder afrontar les millores i ampliacions de servici públic previstes en el nostre futur Pla de Transports i també per a continuar complint els nostres servicis actuals”, ha indicat.

En la seua intervenció García de la Bandera ha explicat que “FGV va tancar l’exercici amb un increment d’uns dos milions de viatgers, resultat de l’esforç que s’està fent des de la Generalitat per potenciar l’ús del transport públic i que ara pretenem millorar, però per a això necessitem que el Ministeri d’Hisenda permeta que podem disposar del pressupost que la Generalitat ha assignat a l’empresa i que en matèria de personal per a enguany ascendix a 76 milions d’euros”.

Junt amb este anunci, el director gerent de FGV ha fet balanç de la seua gestió al capdavant de l’empresa i ha destacat que s’ha fet un esforç molt important per revertir la situació heretada i, en este sentit, s’ha apostat per gestionar de manera eficient i prestar un servici de qualitat i segur.

Quant a l’aspecte laboral de l’empresa ha explicat que després de més de cinc anys sense conveni col·lectiu, la nova direcció de FGV va aconseguir el passat any firmar un nou conveni col·lectiu amb el suport de la majoria de la representació sindical. El conveni deixava arrere la situació de l’empresa durant els últims cinc anys, després de les tensions causades per l’ERE i recuperar la normalitat amb la millora de les condicions laborals.

De cara al futur l’empresa, junt amb la millora dels servicis, treballa en l’elaboració d’un Pla d’Accessibilitat, més modern i innovador, que incorpore les aportacions realitzades per part d’associacions i col·lectius amb diversos graus i tipus de discapacitat.

Al mateix temps s’ha plantejat la necessitat de millorar les vies de comunicació amb els clients, incorporant aplicacions pròpies en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb capacitat interactiva i informació en temps real; modernitzar els llocs webs actuals i noves iniciatives de comunicació amb valor afegit per a clients, usuaris i ciutadania en general.

Un altre dels projectes compresos en este 30 aniversari de FGV consistix en l’obertura del museu “Obrim per obres” de Torrent, on s’exposarà una mostra del patrimoni de FGV. Altea tindrà esta versió museística sobre el trenet i Tram d’Alacant.