Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

  • El 4 de gener va començar el seu camí amb formació i assessorament tècnic del personal de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana
  • Els plans internacionals de consultoria de FGV beneficien a altres empreses valencianes que opten a importants volums de negoci
  • L’empresa pública té previst ingressar 1, 2 milions d’euros per la seua labor de formació, assessorament i consultoria

El tramvia de la ciutat brasilera de Santos va entrar en servici parcial el passat 4 de gener amb la participació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). Tècnics i maquinistes de l’empresa pública han format als conductors del citat mitjà de transport i han supervisat la seua posada en marxa perquè es realitzara de manera correcta i amb totes les garanties possibles per a una bona gestió.

FGV ha firmat un contracte amb BRMobiladade, empresa que gestiona diferents servicis de transport per a l‘Empresa Metropolitana de Transports Urbans de Sao Paulo (EMTU), que és la responsable de l’operació del tramvia en Santos i la seua posada en marxa prèvia. L’acord s’ha subscrit per un període de 22 mesos i els ingressos previstos per a l’empresa pública de la Generalitat són d’1,2 milions d’euros per la seua labor de formació, assessorament i consultoria.

L’empresa autonòmica aporta la seua experiència en la gestió tramviària, demostrada en els seus 21 anys de servici específic a València, per al disseny de l’operació i manteniment de la nova explotació que ha començat amb nou estacions i 6,7 quilòmetres de longitud, ampliable posteriorment.

FGV, gràcies a l’experiència acumulada en els seus prop de 30 anys en la gestió de línies urbanes i interurbanes ferroviàries, està col•laborant també junt amb altres empreses valencianes en projectes de gestió i implantació de nous servicis de transport ferroviari.

Esta activitat suposa la consecució d’uns ingressos addicionals a la labor pròpia de l’empresa i al seu torn amplia les possibilitats de negoci d’altres empreses valencianes, que es beneficien de la labor d’assessorament de FGV, disposada a prestar el seu suport a projectes internacionals.

En el cas concret de Santos, els tramvies han sigut dissenyats i fabricats en Allbuixech per Stadler, empresa que ha comprat i assumit els contractes de Vossloh, en la seua planta d’Albuixech. Són vehicles bidireccionals, de 44 metres de llarg cada un i amb capacitat per a 400 passatgers i per a circular a una velocitat de 70 quilòmetres per hora.

BRMobilidade ha mostrat la seua satisfacció per la labor desenrotllada pels treballadors de FGV i ha qualificat de “reeixida” la citada posada en servici parcial del tramvia. Després de la formació i l’assessorament necessari per al seu funcionament correcte una vegada en servici, el següent pas s’ha establit en el manteniment de la nova explotació tramviària.

La ciutat de Santos acull el major port de Brasil i d’Amèrica Llatina i és la capital simbòlica de Sao Paulo. La ciutat i la seua àrea d’influència compten amb una població pròxima al milió d’habitants i ara ha començat a implantar una xarxa tramviària, amb la finalitat de reorganitzar la mobilitat de la ciutat.

Junt amb la labor d’assessorament i formació, el contracte firmat amb BRMobilidade contempla la cessió i transferència dels coneixements i tecnologia propis de FGV necessaris per a l’explotació de la xarxa tramviària de Santos.

Els servicis contractats inclouen l’elaboració dels manuals i del Pla d’Operacions; l’establiment d’un Sistema de Gestió de la Seguretat (SGS), la definició de l’organització i estructura per al manteniment de les instal•lacions, amb el seu corresponent Pla de Manteniment.

Entre les distintes fases que contempla el contracte FGV es compromet a formar a 72 maquinistes, 7 tècnics intermedis i 8 reguladors. El pla proposat inclou formació amb un simulador, on el conductor disposa de tots els elements i instruments de conducció.