Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

Els treballs de topografia i auscultació geomètrica d’estes instal·lacions compten amb un pressupost de 670.129 euros
Les condicions de qualitat d’estes instal·lacions prenen com a referència la Norma AENOR UNE-EN 13848-5

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat els treballs de revisió tècnica de les condicions de la via i desviacions de la xarxa de Metrovalencia. La dotació pressupostària d’estos treballs de topografia i auscultació geomètrica ascendix a 670.129 euros, i permet que l’empresa compte amb una ferramenta de control i supervisió de l’estat de les línies de metro i tramvia per un període de dos anys.

FGV ha establit uns nous criteris de tolerància de les seues infraestructures ferroviàries que prenen com a referència la Norma AENOR UNE-EN 13848-5, en consonància amb els nivells d’altres explotacions espanyoles com TMB, Metro Màlaga, Euskotren, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), i unificats en ATUC (Associació d’Empreses de Transport Urbà Col·lectiu, que inclou autobusos, tramvies i metros).

El director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordà, ha assenyalat que “anteriorment FGV no disposava de cap norma que fóra d’aplicació a l’explotació i es limitava a prendre com a referència els paràmetres d’altres administracions ferroviàries, sense fer un contrast tècnic de les dades obtingudes”.

L’auscultació geomètrica es realitza per mitjà d’un dispositiu encarrilat en la via, que la recorre en la seua totalitat, i que obté i representa de forma gràfica i geo-referenciada tots els paràmetres geomètrics obtinguts. Estes dades són analitzats des d’un Sistema de Gestió i Anàlisi Ferroviari que permet planificar les actuacions en manteniment.

Les intervencions programades milloren les condicions de confort de cara als usuaris i allarguen el temps d’utilització de la infraestructura, així com su fiabilitat, alhora que prolonguen la vida útil dels trens i reduïxen el consum d’energia.

“Com a part dels treballs habituals de millora de les condicions de via, FGV realitza actuacions de renovació i millora de la superestructura de via en diferents trams de les Línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia” ha explicat Sánchez Jordà.

Els treballs de revisió es realitzen fora de l’horari del comercial de Metrovalencia per a no alterar la circulació prevista. Fins a la data ja s’ha completat l’auscultació del tram Almàssera-Rafelbunyol de la Línia 3 i s’està treballant en el Línia 1 Bétera-Villanueva de Castelló. Després de la revisió de les línies de metro es realitzarà el mateix treball en les línies de tramvia i en el TRAM d’Alacant.

Inspecció dels túnels
De manera paral·lela FGV té previst completar la inspecció i auscultació dels túnels i estacions subterrànies. Es tracta de la primera ocasió, en la història de FGV, en la que l’empresa ha planificat una revisió detallada de les seues infraestructures subterráneas que en alguns casos ja compten amb quasi 30 anys en servici, tal és el cas de les actuals Línies 1 i 2 de Metrovalencia.

L’objectiu d’estos treballs és conéixer l’estat actual dels 27 quilòmetres de túnel i 35 estacions subterrànies i escometre mesures correctives si fóra necessari.