Publicat
Arxivat com Consell d'Administració, Corporatiu, Noticias FGV.

L’empresa pública ha presentat al Consell d’Administració la proposta de tarifes de l’any que ve
L’objectiu és aconseguir que els usuaris habituals de Metrovalencia passen a utilitzar la targeta moneder com a títol més avantatjós

 

Ferrocarrils de la Generalitat València (FGV) ha presentat davant del Consell d’Administració, presidit per la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, la proposta de modificació de tarifes per a 2018 que té l’objectiu d’impulsar la implantació de la targeta moneder TuiN en la xarxa de Metrovalencia, per a avançar en la integració tarifària dels diferents serveis de transport públic.

Amb esta proposta de tarifes per a 2018, FGV no incrementa el preu dels títols de transport de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, com el senzill, anada i tornada, Mobilitat, Gent Major i descomptes per a famílies nombroses i monoparentals, a excepció del bo de 10 viatges per a ús en València i la seua àrea metropolitana.

De manera que un any més la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador aposta per  que els viatgers puguen continuar viatjant al mateix preu de com ho han fet al llarg d’esta legislatura, amb l’objectiu de promocionar i afavorir l’ús del transport públic com a alternativa al vehicle privat.

Amb les tarifes de 2018, que està previst que s’apliquen a partir del pròxim mes de febrer, la targeta TuiN manté així l’import que fins ara compartia amb el Bonometro, entre 0,72 euros i 2,00 euros per viatge, segons zones, per la qual cosa els viatgers habituals poden continuar viatjant amb este títol al mateix preu que ho feien fins ara.

El títol de 10 viatges passa a costar entre 0,76 euros i 2,1 euros segons zones, la qual cosa suposa un increment mitjà d’un 5%.  A pesar de l’augment, el preu del Bonometro continuaria sent més econòmic, sobre un 30%, que el del mateix format de les principals explotacions espanyoles.

La TuiN es carrega i recarrega amb un mínim de 10 euros en qualsevol targeta sense contacte pròpia de Metrovalencia i s’ha de validar d’entrada i eixida, excepte en el tramvia (només d’entrada), perquè puga aplicar el preu corresponent al trajecte realitzat. El títol permet viatjar per tota la xarxa amb qualsevol combinació zonal (1, 2, 3 o 4 zones) i descompta del saldo disponible en eixe moment l’import corresponent al nombre de zones recorregudes.

A més, oferix diversos avantatges comercials: no hi ha zona D (excepte Aeroport), tot el tramvia és Zona A i els trajectes entre estacions contigües de diferents zones es consideren com una sola zona.En el TRAM d’Alacant les tarifes es mantenen sense cap increment i es crearà un títol nou “24 hores”, dirigit especialment als nombrosos turistes que utilitzen este mitjà de transport. L’import d’este títol serà el mateix que la d’anada i tornada de 6 zones que ascendix a 12,20 euros i permetrà realitzar un número il·limitat de viatges durant el seu període de validesa.Esta mateixa proposta inclou incrementar i homogeneïtzar els imports del suplement per viatjar sense títol de transport vàlid en Metrovalencia i TRAM d’Alacant de 50 a 100 euros, amb un periode de pagament a 30 dies naturals i un descompte per pagament immediat, dins dels següents 15 dies naturals de la sanció, d’un 50%.

Oferta pública d’ocupació
El director gerent de l’empresa pública de transport, Juan Andrés Sánchez Jordà, ha donat compte del resultat de l’exercici de 2016 i ha presentat l’oferta pública d’ocupació de l’empresa per a 2017 que permet oferir 15 llocs de treball. Els llocs estan dotats pressupostàriament i previstos en la Relació de Llocs de Treball que FGV ha elaborat. Actualment estes places estan ocupades per personal interí.
La relació de llocs a cobrir és la següent: 2 maquinistes per a Benidorm; 1 maquinista per a tallers El Campello; 7 oficials per a tallers Machado; 2 oficials per a tallers de València Sud; 2 factors de circulació a Altea; i 1 factor de circulació en Creueta.
El director gerent ha recordat que l’empresa ha contractat de manera temporal 25 maquinistes y 7 oficials de taller a través de les borses de treball existents i que ja han començat a incorporarse. L’objectiu és garantir el servei que es presta en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, que es veia compromés per la situació crítica de falta de personal que viu l’empresa després de l’ERE que va aplicar el govern anterior.
En el transcurs de la sessió s’ha aprovat la cessió a l’EIGE (Entitat d’Infraestructures de la Generalitat) de les vivendes propietat de FGV, situades en el carrer Abu Salt de València que aniran destinades a fins socials.