-
S’ha iniciat el procés de contractació de sis nous trens duals per 52,8 milions d’euros, la renovació del tram Calp-Teulada per 17 milions d’euros i la reparació de ponts per 2,4 milions d’euros
-
També s’està executant la renovació i condicionament d’infraestructura i millora de les comunicacions en les estacions de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia per import de 6,4 milions d’euros
-
Amb estes actuacions la Generalitat complix els terminis previstos i continua amb el procés de modernització d’esta línia
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de contractació per 70 milions d’euros de noves actuacions incloses en el projecte de modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia). L’empresa ha licitat per 52,8 milions d’euros la contractació de 6 nous trens duals per a esta línia i la renovació de via dels 14 quilòmetres del tram Calp-Teulada.Recentment, FGV ha licitat la reparació de danys en els ponts de La Vila-joiosa, Teulada i Gata de Gorgos per 2,4 milions d’euros.
Estes tres actuacions se sumen als treballs de renovació de via, condicionament d’infraestructura i millora de les infraestructures que afecten les estacions d’esta línia de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia, per un import de 6,4 milions d’euros.
Les actuacions en esta línia continuen la programació anunciada per part de la Consellera d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i permetran una vegada completades equiparar les condicions de seguretat, confortabilitat i qualitat del servei amb la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant.
Amb anterioritat a estos treballs FGV va finalitzar en 2016 la renovació del tram Altea-Calp d’11 quilòmetres de longitud i una inversió superior als 9 milions d’euros. A més, prosseguix la instal·lació dels sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic i ATP (Automatic Train Protection) en esta línia que en conjunt sumen més de 13 milions d’euros.
Incorporació de nous trens
Actualment, el servei en la Línia 9 del TRAM d´Alacant es realitza amb 6 trens dièsel de la sèrie 2.500, amb més de 50 anys en explotació, heretats de Feve al crear-se FGV. Fabricades entre 1966 i 1973, han sigut modificades i reformades en diverses ocasions en aspectes relacionats amb la motorització, imatge exterior, interior i climatització, però tenen un elevat cost de manteniment.
Els nous trens poden funcionar amb tracció elèctrica o dièsel, i garantixen majors condicions de fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat o la informació al client, d’acord amb els estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies a Alacant. Este nou material, per les seues característiques tècniques, permet circular en mode tramviari, la qual cosa possibilita tranviarizar trams de la Línia 9, com és el cas del trajecte al seu pas per Dénia.
Renovació de via
La renovació dels 14 quilòmetres de via entre Calp i Teulada permetrà millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més els treballs previstos inclouen l’adequació del tram al nou material mòbil pendent d’adquisició i que afecta túnels, ponts i estructures en línia o baixadors.
Després d’esta actuació continuaran els tràmits per a la contractació dels treballs de renovació previstos en els trams Teulada-Gata i Gata-Dénia per a completar així el procés de modernització de la línia.
Mentrestant, continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servei ferroviari efectiva, des del passat mes de juliol, FGV oferix servei alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia.
Actuacions en estacions
Com a part del projecte de millora d’infraestructures de les estacions de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia, FGV ha iniciat este mes de maig els treballs de rehabilitació de l’edifici de l’estació de Benidorm que servix de punt d’unió de les Línies 1 i 9 que enllacen amb Alacant i Dénia respectivament.
Les actuacions de rehabilitació en este edifici afecten a la fatxada exterior i en l’interior de l’edifici en les zones d’accés, vestíbul, gabinet de circulació, quart d’agents i zona de neteges. L’objectiu és aconseguir una renovació estètica i funcional, millorant en el seu conjunt l’accessibilitat dels clients a estes instal·lacions.