Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies.

  • Els treballs previstos compten amb un pressupost de 781.467,61 euros i un termini d’execució de quatre anys
  • El sistema georeferenciat permetrà que l’empresa tinga un control de les condicions dels més de 100 quilòmetres de xarxa

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat, segons ha publicat hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), els treballs de consultoria topogràfica ferroviària, treballs d’alçament de la via i instal·lacions i implantació d’un sistema georeferenciat en la xarxa del TRAM d’Alacant.

El pressupost d’adjudicació d’estes actuacions que, per primera vegada, es realitzen en la xarxa de FGV a Alacant ascendix a 781.146,61 euros, IVA inclòs. El termini d’execució és de quatre anys.

Esta actuació permetrà, igual que s’ha fet en la xarxa de Metrovalencia, que FGV dispose d’un control complet de les condicions dels més de 100 quilòmetres de la xarxa, amb l’objectiu de poder planificar de manera eficient les intervencions de reparació i manteniment.

L’auscultació geomètrica es realitza per mitjà d’un equip encarrilat en la via, que la recorre en la seua totalitat, i que obté i representa de forma gràfica i geo-referenciada tots els paràmetres geomètrics obtinguts. Estes dades són analitzades des d’un Sistema de Gestió i Anàlisi Ferroviària, georeferenciat, que permet planificar les actuacions en manteniment.

Amb les dades obtingudes es determina la qualitat geomètrica de la via i, de ser necessari, es planifiquen les intervencions necessàries per a millorar les condicions de confort i qualitat. També es beneficien les infraestructures i material mòbil, al prolongar la seua vida útil, i es reduïxen els desgastos, sorolls i el consum d’energia.

Els treballs de revisió es realitzaran fora de l’horari comercial del TRAM d’Alacant  per a no alterar la circulació prevista.

La realització d’estos treballs és conseqüència de l’aplicació, per part de FGV, d’uns nous criteris de tolerància de les seues infraestructures ferroviàries que prenen com a referència la Norma AENOR UNE-EN 13848-5. Estos indicadors estan en consonància amb els nivells d’altres explotacions espanyoles com TMB, Metro Màlaga, Euskotren, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), i unificats en ATUC (Associació d’Empreses de Transport Urbà Col·lectiu, que inclou autobusos, tramvies i metros).