- El gerent de FGV anima els responsables econòmics a “transformar els obstacles en oportunitats per a assolir els objectius proposats”
- Vint empreses analitzen durant dos dies el sector, compartixen experiències i proposen solucions a problemes comuns
FGV acull a Alacant hui i demà la 14é Reunió de les Direccions Econòmic Financeres d’Explotacions Ferroviàries espanyoles, les quals analitzen la situació del sector des del seu particular punt de vista, compartixen experiències i proposen solucions a problemes comuns. Des de la seua constitució, el grup ha estat coordinat pel cap de l’Àrea Econòmica Financera de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Vicente Alcaide.
En la reunió participen 20 empreses, tant públic com privades, i, a més de FGV, estan presents Euskotren, ETS, FGC, Ferrocarril del Soller, Serveis Ferroviaris de Mallorca, Metro Bilbao, Metro Madrid, Metro Lleuger Oest, Metro Màlaga, Metro Sevilla, Tramvia de Barcelona, Metro Lleuger de Madrid, TMB, Albali Senyalització S.A., Tramvia de Parla, Tramvia de Tenerife i Tramvia de Múrcia.
El director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, ha destacat en l’obertura de les jornades la “significació i importància” de les direccions en la gestió econòmica i financera de les explotacions ferroviàries i tramviàries i ha citat el “context de novetats i expectatives” respecte a la nova Llei de Contractes que “ens obliguen a realitzar canvis sobre processos llargament assumits en el temps”.
Sánchez Jordán ha afegit que, “a més d’adaptar-nos als nous marcs i normes legislatives, estem obligats a fer de la necessitat virtut i, per tant, transformar els suposats obstacles en oportunitats per a canviar rutines, modernitzar processos, millorar rendiments i garantir, en fi, que s’aconseguixen els objectius que en cada cas hem fixat en les nostres estratègies de gestió i explotació”.
En opinió del gerent, l’augment constant de viatgers, més enllà dels factors conjunturals, certifica “l’aposta creixent de la ciutadania pel transport públic”, pel que “tenim clar que hem d’estar a l’altura de les expectatives i la nostra estratègia no pot ser una altra que satisfer les necessitats dels nostres clients.
Com a conclusió, Sánchez Jordán, ha assegurat que “pretenem eradicar totalment el concepte de ‘viatger captiu’, de manera que metro, metro lleuger i tramvia siguen percebuts per part dels usuaris com un servici i un bé patrimonial propi”.
El cap de l’Àrea d’Operacions de FGV, Raúl Castelblanque, ha presentat la situació actual i futura de l’empresa pública valenciana, que té dos explotacions: Metrovalencia, amb sis línies de metro i tres de tramvia, i TRAM d’Alacant, amb tres línies de tramvia, una de tren-TRAM i una altra convencional de dièsel.
Com principals actuacions d’expansió de les seues respectives xarxes, ha mencionat la posada en marxa de la Línia 10 de Metrovalencia i la conclusió de la modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant, a més de la posada en servici del túnel de Serra Grossa, en les que FGV està realitzant un important esforç de planificació i d’inversió, ja que els dits projectes superen els 200 milions d’euros.
Alhora que FGV fa realitat estes fites, l’empresa tracta de “definir el servici de transport que ha de prestar amb els nivells requerits de qualitat, eficiència, seguretat, sostenibilitat i accessibilitat” amb l’adequació de l’oferta a la demanda, el foment de la intermodalitat i, posteriorment, escometre noves ampliacions de les xarxes de València i Alacant.