- Els clients atribueixen la millor puntuació a la seguretat en el trajecte, la senyalització i l’accessibilitat al tren
- Aquesta és la segona millor valoració que donen els usuaris a Metrovalencia des que es va iniciar la realització de l’enquesta en 1999
Els clients han donat una valoració de notable, 8,01 punts sobre 10, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2020 després d’efectuar 3.015 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,78% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.
Aquesta és la segona millor valoració que atorguen els usuaris a Metrovalencia des que es va iniciar la realització de l’enquesta en 1999. En concret, la nota més alta, 8,03 l’any 2012, només està dues dècimes per damunt de l’obtinguda en 2020. En 2019 la puntuació va ser de 7,82.
Segons l’estudi, la valoració positiva del servei és del 91,4%, en sumar el 26,8% que el qualifiquen com a “Bé”, el 50,1% com “Bastant bé” i el 14,5% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincideix amb la qualificació de “Regular”, és del 6,7%. La valoració de rebuig és del 2,2%, en sumar el 0,2% de la qualificació “Molt malament”, el 0,3% del “Bastant mal” i el 1,7% del “Mal”.
La Línia 5 (Marítim Serrería-Aeroport) és la millor valorada pels clients amb 8,15 punts, seguida per la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) amb 8,13; la Línia 7 (Marítim Serrería-Torrent Avinguda) amb 8,10 i la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serrería) i la Línia 8 (Marítim Serrería-Marina Reial Joan Carles I), totes dues amb 8,09 punts.
A continuació se situen la Línia 1 (Bétera-Villanueva de Castellón) amb 7,99 punts; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,94; la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria) amb 7,90; i finalment la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch) amb 7,83 punts.
Perfil del viatger
Segons l’informe de 2020, el nombre de dones que utilitzen els serveis de Metrovalencia que suposen el 66,2% del total de viatgers, per la qual cosa els homes són 33,8%. El 84,1% són espanyols i el 15,9% restant estrangers.
Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 33,6 anys, sent el segment de menors de 25 anys el més significatiu amb el 40,8%; seguit del de 40 o més anys amb el 34,1% i la població entre 25 i 39 anys, que aconsegueix un 25,1%.
El 52,4% dels usuaris de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 29,1% té formació universitària i el 18,5% ha efectuat estudis primaris. El nivell socioeconòmic que predomina és el “mitjà”, amb el 54,7%; seguit de l’alt-mig alt, amb el 28,1% i el baix-mig baix, amb el 17,2%.
En conte a l’ocupació, un 47,2% dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altri; el 36,9% són estudiants; el 6,1% es troben en situació d’atur laboral; un 3,8% són autònoms; un 3,3% són jubilats i pensionistes; i un 2,7% es declara mestressa de casa.
Seguretat en el trajecte
D’entre els 19 factors valorats pels viatgers en l’enquesta del ISC relacionats amb el servei que presta FGV a València i la seua àrea metropolitana, 15 superen la qualificació de 7 punts. Cap atribut queda per davall de sis punts. És a dir, fins als aspectes menys valorats obtenen com a mínim un aprovat per als clients.
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8,58); senyalització (8,52); accessibilitat al tren (8,47); rapidesa (8,45) i puntualitat (8,2 punts).