Publicat
Arxivat com Material mòbil, Noticias FGV, Notícies, Notícies TRAM.

  • FGV ha apostat per l’estalvi i l’eficiència energètica en el nou material mòbil que està fabricant Stadler Rail Valencia
  • Els motors dièsel utilitzaran un combustible homologat amb l’additiu AdBlue que reduïx les emissions d’òxid de nitrogen

Els motors dièsel dels nous trens duals (elèctrics i dièsel) que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) hi ha encarregat al fabricant de material mòbil ferroviari Stadler Rail Valencia per a prestar servici en la Línia 9 del TRAM d’Alacant, actualment en procés de modernització, complixen amb l’estricta normativa Europea EN 2004/26/CE III B d’homologació de motors i emissions a l’atmosfera.

Cal recordar que FGV ha adjudicat a l’empresa ubicada a Albuixech un contracte per valor de 43,3 milions d’euros, per a construir sis trens duals que substituiran als que actualment oferixen servici en la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) quan concloguen les esmentades obres de modernització que s’executen actualment.

La tracció dual possibilita la circulació dels trens, tant en la part que està electrificada, Alicante-Benidorm (Línia 1), com en la que no ho està, Benidorm-Dénia (Línia 9), amb l’avantatge que, si en el futur s’electrificara tota la línia, este nou material mòbil continuaria sent efectiu.

Per a aconseguir l’estalvi i eficiència energètica per la que ha apostat FGV, entre altres factors s’utilitzarà combustible que complisca amb la norma UNE-EN590 i additiu AdBlue (dissolució d’urea al 32,5 %), el que permet reduir considerablement les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) causades per les fugues dels motors dièsel.

Actualment, el servici en la Línia 9 del TRAM Alacant es realitza amb sis trens dièsel de la sèrie 2.500, amb més de 50 anys en explotació, ja que són herència de Feve, al crear-se FGV. Fabricats entre 1966 i 1973, han sigut modificats i reformats en diverses ocasions en aspectes relacionats amb la motorització, imatge exterior, interior i climatització, però tenen un elevat cost de manteniment, obsolescència d’equips per ús i estan desfasats respecte de les normatives actuals.

Amb l’adquisició d’estes modernes unitats, FGV, d’acord amb la seua política mediambiental, fa una clara aposta per la sostenibilitat en totes les seues línies.