El conseller Arcadi España  visita les obres del tram subterrani de la  Línia 10 de Metrovalencia

Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • El conseller assegura que els treballs d’aquesta línia estaran finalitzades l’últim trimestre de 2021 i que posteriorment es realitzaran les proves prèvies a la posada en funcionament
  • El titular de Transports ha anunciat que la Generalitat destinarà més de 50 milions d’euros a millorar la seguretat de la xarxa del metro

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha visitat les obres del tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia, que unirà l’estació situada al carrer Alacant amb el barri de Natzaret.

El conseller ha avançat que “les obres d’aquesta línia estaran finalitzades l’últim trimestre de 2021, ja que la crisi sanitària ha provocat algun retard en els tràmits administratius així com dels treballs per les mesures de seguretat que s’han hagut d’implementar. Després de la finalització de les obres, es realitzaran les proves prèvies a la posada en funcionament”.

En declaracions del conseller, el transport públic continua avançant “tant en mesures de seguretat adoptades pel Covid, com en la millora de les infraestructures, com és el cas de les obres de la L10, una línia fonamental per a connectar el centre amb Natzaret i amb la zona d’influència de l’àrea metropolitana, completant així la xarxa de Metrovalencia”.

FGV està executant els primers treballs corresponents a la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani que compta amb tres estacions: Alacant, Russafa i Amado Granell.

Renovació de les línies 1, 2 i 3

Arcadi España també ha informat que està previst que, en la sessió d’aquest divendres, el Ple del Consell autoritze FGV a iniciar la licitació per a renovar els equips de via, passos a nivell i desviaments dels trams en superfície de les línies 1, 2 i 3 de Metrovalencia, per un import inicial de 40 milions d’euros.

El conseller ha afegit que FGV també licitarà l’adquisició de peces i manteniment de les unitats de metro que circulen actualment, per un import superior als 12 milions d’euros. “Es tracta d’actuacions que igual que les que ja s’executen en la Línia 10, garanteixen el futur servei que presta Metrovalencia a la ciutadania de València, la seua àrea metropolitana i altres poblacions de la província”, ha destacat el conseller.

Obres del tram subterrani de la Línia 10

Després de la neteja de sòls i parets, s’estan fent treballs d’impermeabilització i reparació de juntes de murs. En els pròxims dies començarà l’ampliació de les reixes de ventilació de les estacions a fi d’aconseguir una millor integració d’aquestes, amb l’entorn urbà.

Les actuacions previstes al llarg del tram subterrani compten amb un pressupost superior als 25 milions d’euros i comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via, aparells de via, drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia compta amb un pressupost de 50 milions d’euros i està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Actuacions ja executades i en licitació

Com a part de les actuacions previstes per la Generalitat de cara a la posada en marxa de la Línia 10, el mes de febrer passat es van completar les obres de construcció de la rampa que connecta els trams subterranis i en superfície a l’altura de l’avinguda Amado Granell i que ha inclòs, també, la construcció de la parada en superfície de Hermanos Maristas, per un import superior als 3,8 milions d’euros.

El mes passat es va reprendre el procés de licitació de les actuacions pendents, que s’havia paralitzat per la declaració de l’estat d’alarma. La primera d’aquestes actuacions inclou la instal·lació dels sistemes de senyalització, comunicació i seguretat de la línia, pressupostada inicialment en 7,1 milions d’euros.

L’altre contracte afecta a les obres d’adequació del tram en superfície, que comprén la urbanització i equipament de les parades i de l’enllumenat del tram ja executat, així com de la construcció dels tallers o depòsits provisionals en Natzaret. Aquesta última licitació ascendeix a 8 milions d’euros.