Publicat
Arxivat com Notícies.

  • El pressupost d’aquesta actuació dividida en tres lots ascendeix a 27.913.615,31 euros, IVA inclòs
  • Aquesta intervenció afecta a 30 estacions de les Línies 1, 2, 3 i permetrà millorar les condicions d’accessibilitat i de control d’accés

El Ple del Consell ha autoritzat a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a iniciar el procés de licitació de les obres de construcció dels nous accessos de les estacions en superfície de Metrovalencia.

Aquesta actuació compta amb un pressupost de licitació conjunt de 27.913.615,31 euros, IVA inclòs, i està dividida en tres lots, tenint en compte criteris de proximitat geogràfica entre les diferents actuacions i de tipus pressupostari. El termini d’execució s’ha planificat en 12 mesos.

Els nous accessos milloren les condicions d’accessibilitat actuals d’aquestes instal·lacions i incorporen equipaments de control d’accés, en concret equips de validació similars als ja instal·lats en la xarxa de Metrovalencia.

El primer lot afecta a les estacions de Torrent, Picanya, Sant Isidre, Rafelbunyol, Picassent, Carlet, Alginet, Alberic, Castelló i L’Alcúdia. Els projectes constructius inclouen la millora del control d’accessos en totes les estacions, així com el condicionament de l’encreuament entre andanes a Picassent, Carlet, Alginet i Alberic i la construcció d’un pas inferior a Picanya per a eliminar l’encreuament entre andanes existents en superfície.

El segon lot comprén els projectes de Burjassot, Paterna, Seminari-CEU, Godella, Llíria, Benaguasil 1, Benaguasil 2, La Canyada, Campament, Moncada-Alfara, Albalat i L’Eliana. A més dels arranjaments del control d’accessos per a persones usuàries, s’inclou la millora en l’encreuament entre andanes en les estacions de Burjassot, Paterna, Godella, Benaguasil 1 i L’Eliana.

Finalment, en el tercer lot s’han inclòs Cantereria, Burjassot-Godella, Foios, Museros, Rocafort, Massarrojos, Meliana i Massamagrell. Juntament amb la millora del control d’accessos, s’inclou el condicionament de l’encreuament entre andanes a Rocafort i Massarrojos i la construcció de dos passos inferiors en Cantereria i Burjassot-Godella per a eliminar els encreuaments entre andanes existents en superfície.