El 41,2 per cent assegura que “preferix” desplaçar-se amb metro i/o tramvia
El 61,1 per cent és “client obligat”, que no té vehicle privat per a realitzar el trajecte
El número mitjà de viatges a la setmana és de 8,2 i la freqüència d’ús en tots els dies laborables del 63,1 per cent
La freqüència amb què els usuaris de Metrovalencia utilitzen el metro o el tramvia per a desplaçar-se es va incrementar en 2014 respecte al 2013, segons es constata en l’informe de l’Índex de Satisfacció del Client del passat any. L’enquesta revela que el 30,9 per cent dels clients assegura que va viatjar amb major assiduïtat, mentres que el 57 per cent ho va fer amb la mateixa i el 12,1 per cent un menor nombre de vegades.
Entre els passatgers que afirmen realitzar una major freqüència de moviments per la xarxa, el 63,4 per cent declara que la raó d’això és perquè ha de desplaçar-se enguany més vegades; el 24,6 per cent assenyala que el trajecte que ara necessita encaixa millor amb el metro o tramvia; el 4,6 per cent argumenta qüestions econòmiques per a fer-ho; el 3,6 per cent assevera que en l’actualitat li “agrada” més viatjar amb metro o tramvia i el 3 per cent reconeix que ja no disposa d’un altre mitjà privat per a desplaçar-se.
Entre els motius per viatjar en Metrovalencia, destaca que el 41,2 per cent “preferix” viatjar amb metro o tramvia i que el 25,7 per cent admet que no pot aparcar el seu vehicle particular en el lloc de destí. A més, el 38,9 per cent no té un mitjà privat per a desplaçar-se i el 14,7 per cent no disposa en la seua zona de mig públic per a moure’s fins al seu destí.
D’altra banda, el 61,1 per cent és “usuari obligat”, entés com a tal aquell no que no disposa de cotxe per a la realització del trajecte desitjat.
Quant a la freqüència d’ús, el 63,1 per cent dels enquestats recalquen que utilitzen el metro i/o tramvia tots els dies laborables; el 19,5 per cent dues o tres vegades a la setmana; el 8,8 per cent cada quinze dies; el 6,7 per cent un dia a la setmana i l’1,9 per cent una vegada esporàdicament.
El número mitjà de viatges a la setmana se situa en 8,2, ja que el 38,4 per cent realitza 10 viatges setmanals; el 18,2 per cent fins a 4 viatges setmanals; el 10,3 per cent entre 11 i 19 viatges setmanals; el 9,4 per cent indica que no ha viatjat en l’última setmana i el 6,25 per cent ho ha fet en 20 o més vegades.
El tipus de títol de transport utilitzat és majoritàriament el bonometro, en concret el 69,2 per cent dels usuaris. Li seguixen el bitllet senzill, amb el 4,3 per cent; el bo 60×60, amb el 2 per cent i l’Anada i Tornada, amb l’1,9 per cent. Els títols integrats, els que combinen amb un altre mitjà de transport alié a FGV (autobusos) s’eleven al 21,9 per cent, mentres que no integrats, els propis de l’empresa pública de transport ferroviari, signifiquen el 78,1 per cent.
Valoració dels usuaris
Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,69 punts en concret sobre deu, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2014, realitzat darrere d’efectuar 3.051 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. Aquesta nota suposa un increment de 0,26 punts respecte al 2013.
Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8 punts), que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (7,99), senyalització (7,94), funcionament de passos (7,90) i rapidesa (7,86).
La Línia 5 ( Aeroport –Marina Vaig riureal Joan Carles I/Torrent avinguda) és la millor valorada pels clients amb 7,93 punts. Li seguixen la Línia 1 (Llíria/Bétera-Vilanova de Castelló) amb 7,66; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,63; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora) amb 7,57; i la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) 7,26 punts.