Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • En l’estudi preliminar d’FGV per a unir la Safor i la Marina s’estima una inversió de la Generalitat de 250 milions d’euros, 12 parades en tot el traçat i quatre anys per a iniciar les obres
  • Rebeca Torró anuncia la creació d’una comissió de treball “perquè els municipis tenen molt a aportar a aquest projecte inicial”

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha destacat en la presentació de l’estudi preliminar elaborat per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a la connexió ferroviària entre Dénia i Gandia, que es tracta d’una “solució realista, sostenible i amb una voluntat important de vertebració del territori”.

En aquesta primera presa de contacte per a analitzar aquest estudi inicial amb alcaldes i alcaldesses i amb representants de la societat civil de les comarques de la Safor i la Marina, la consellera ha estimat la inversió de la Generalitat per a connectar “aquestes dues comarques vitals”, entre 200 i 250 milions d’euros.

Com ha indicat Rebeca Torró, “és l’única zona que no està connectada de tota la Comunitat Valenciana i hem portat una solució realista, que tot el món ha valorat positivament en la reunió”. Així mateix, ha explicat que “aquest projecte dona servei i vertebra el territori perquè plantegem d’inici que hi haja entre 10 i 12 parades en el seu traçat i serà una connexió molt útil entre els municipis d’aquestes dues comarques”.

A falta que els estudis definitius que concreten tots els detalls i del posterior treball que es realitze amb institucions i societat civil, la consellera ha informat que “es considera que en quatre anys podrà estar realitzat tot el procés administratiu i iniciar unes obres que poden tindre un termini d’execució entre dos i tres exercicis”.

La titular d’Obres Públiques ha insistit en la importància de continuar treballant amb els ajuntaments implicats en aquest projecte.

“És importantíssim -ha afegit – que les administracions públiques ens coordinem i col·laborem per a fer realitat projectes com aquest”.

Així, la consellera ha indicat que a aquesta primera reunió amb els ajuntaments li seguiran altres amb els representants municipals i que es crearà una comissió de treball “perquè els municipis tenen molt a aportar a aquest estudi inicial”. Igualment, ha agraït la presència i acolliment de representants d’associacions empresarials i sindicats.

Per part seua, l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha agraït la rapidesa a presentar “un projecte que vertebra la Comunitat, tan important per a nosaltres”, i ha subratllat que “és la primera proposta seriosa de connexió entre aquestes dues comarques que històricament han tant de veure”.

També l’alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, ha valorat que, “per primera vegada des de 1975 que ens quedem sense connexió, es pose un projecte per a unir la Marina Alta i la Safor”, i ha ressaltat que “Dénia, el port més important de la Generalitat que connecta amb les illes Balears, necessita un mitjà de transport sostenible”. A més, ha destacat que “les promeses de la Generalitat es fan realitat com demostra que al desembre tindrem ja el TRAM Dénia-Benidorm”.

A la presentació d’aquest estudi també han assistit la secretària autonòmica d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat Sostenible, María Pérez, i la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato.