Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia, Noticias TRAM.

  • L’objectiu és incrementar l’ús de les targetes de dèbit o crèdit com a mitjà més àgil, segur i còmode per al client
  • En un futur immediat hi haurà nous mètodes de pagament i cancel·lació per mitjà de telèfon mòbil i les APP de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat una campanya informativa en Metrovalencia i TRAM d’Alacant per a promoure el pagament dels títols de transport en les màquines expenedores automàtiques per mitjà de targeta bancària. L’objectiu de la dita campanya és incrementar la utilització de les targetes de dèbit o crèdit com a mitjà més àgil, segur i còmode per al client.

Actualment, la majoria de les 250 màquines automàtiques de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant disposen d’este mig de pagament, que no comporta recàrrec, i inclús en una vintena d’elles és el mig exclusiu per a adquirir el títol, en concret en els dispositius instal·lats en les estacions de Metrovalencia de color verd.

El percentatge d’ingressos amb targeta bancària en les màquines automàtiques de FGV durant el present any és del 37,10%, enfront del 32,97% en 2017 o el 30,83% en 2016.

La utilització de la targeta bancària com a mitjà de pagament és un mitjà ràpid, ja que evita haver d’introduir monedes o bitllets i esperar al procés mecànic de devolució del canvi, que sempre es realitza amb monedes. També és un mitjà més segur, perquè evita els efectes del vandalisme i la picaresca que moltes vegades patixen les màquines o les possibles fallades ocasionals en la devolució dels imports.

Finalment, FGV considera que és el mig més còmode per al client, al no haver d’estar pendent l’usuari de disposar de canvi suficient o de bitllets adequats per a la compra o recarrega del títol de transport segons el seu import.

Esta acció s’inclou dins dels compromisos de FGV amb els usuaris arreplegats en del Llibre Blanco del Client, document elaborat recentment per la Direcció de Clients i Accessibilitat de FGV. Concretament, l’empresa pública inclourà en les seues inversions en I+D’i màquines autovenda que donen la màxima resposta en seguretat, accessibilitat, fiabilitat i informació a tots els possibles clients i substituïsquen a les màquines que actualment no complixen estos criteris, eliminant progressivament el pagament en efectiu.

De fet, les noves màquines automàtiques que FGV adquirirà en els pròxims mesos a València i Alacant, a més de ser accessibles, estan dissenyades únicament per al pagament amb targeta bancària, encara que al seu costat sempre hi haurà un altre dispositiu en què es puga abonar l’import en metàl·lic.

FGV anirà incorporant en els pròxims mesos nuevos mètodes de pagament i cancel·lació per mitjà de mòbil i les APP de Metrovalencia i TRAM d’Alacant en el seu propòsit d’incorporar l’últimes tecnologies a tot el procés de viatge.