Publicat
Arxivat com Notícies, Notícies TRAM.

El 50,9 per cent “preferix” viatjar en el metropolità i es desplaça per estalvi (10 per cent), rapidesa (8,2 per cent) i comoditat (7,5 per cent)

La zona TAM aglutina al 61,1 per cent dels moviments de la xarxa alacantina

El TAM 10 és el tipus de bitllet més utilitzat, amb el 40 per cent, seguit del títol senzill i el TAM Jove

El 33,2 per cent dels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant, un de cada tres, asseguren que es desplacen amb aquest sistema de transport a pesar de posseir vehicle propi, enfront del 66,8 per cent que no disposa de cotxe particular, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2014.

Més de la mitat dels viatgers, el 50,9 per cent, assegura que “preferix” desplaçar-se amb el metropolità, entre altres raons perquè consideren que és, “més ràpid” (8,2 per cent), “més còmode en general” (7,5 per cent) i per “proximitat” (2,4 per cent).

El 25,4 per cent no posseïx un mitjà privat alternatiu al TRAM; el 19,7 per cent reconeix que no pot aparcar en el lloc de destí; el 10 per cent reconeix que viatja en el metropolità per una qüestió d’economia i estalvi; i el 8,8 per cent afirma que no té un altre mitjà públic per a desplaçar-se.

Quant al tipus de títol de transport utilitzat, el 40 per cent dels clients ho fa amb el TAM 10; el 14,9 per cent amb el bitllet senzill; el 10,2 per cent amb el TAM Jove; el 9,2 per cent amb el Bono 10; el 8,3 per cent amb el TAM 30; el 5,8 per cent amb l’Anada i Tornada; i el 5,5 per cent amb el Bono 30 en els principals bitllets. El 61,1 per cent es desplaça per la zona TAM.

Arribada i eixida de l’estació

El mode més comú dels usuaris del TRAM per a arribar a les distintes parades de la xarxa és “a peu”, en el 88,4 per cent dels casos, en la qual cosa empren 6,7 minuts de mitja a fer-ho. Amb moto o cotxe ho fa un 5,1 per cent, amb una mitjana de desplaçament de 10 minuts; amb autobús el 4,2 per cent, amb una mitjana de 16,5 minuts; amb bicicleta l’1,6 per cent, amb una mitjana de mitja de 8,6 minuts; i en Proximitats de RENFE 0,2 per cent, amb un a mitja de 15 minuts per a accedir a la xarxa metropolitana.

Una vegada conclòs el viatge en el TRAM, el 88 per cent dels usuaris prosseguixen el seu desplaçament “a peu” i tarden una mitjana de 7,1 minuts a arribar al seu destí final. Amb autobús continuen un 5,8 per cent, amb una mitjana de 20,4 minuts; amb cotxe o moto, un 3,7 per cent, amb una mitjana de de 12,9 minuts; amb bicicleta un 1,6 per cent, amb una mitjana de 7,1 minuts; i en Proximitats de RENFE un 0,3 per cent, que tarden 45 minuts de mitja per a aconseguir al lloc a on es dirigixen una vegada conclòs el seu trajecte en el metropolità.

Bona valoració dels usuaris

Els clients han atorgat una valoració de 8,33 punts sobre deu al servei global del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’esmentat Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2014. D’entre els vint-i-dos factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servei que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint-i-u superen els 7 punts de qualificació i quinze sobrepassen els 8 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són el funcionament en general (9,05 punts), la puntualitat (8,78), la senyalització (8,78), seguretat en el trajecte (8,74) i absència de cues (8,71)

Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets se situa per davall de set punts, en concret 6,68 punts. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració, com demostra que, les següents puntuacions més baixes, són la no massificació de viatgers en els trens, amb 7,19 punts, i informació sobre interrupcions, amb 7,41 punts, ambdós amb una valoració de notable.

La Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig), en la seua primera aparició en l’enquesta de l’Índex de Satisfacció del Client, se situa ja en el cap de trajectes millor valorats, amb 8,43 punts, deu desenes per damunt de la mitjana global. Li seguixen la Línia 1 Estels-Benidorm), amb 8,41 punts; la Línia 3 (Estels-El El Campello), amb 8,24 punts; la Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya), amb 8,21 i, finalment, la Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 8,13. És a dir, totes elles registren un notable, per damunt dels huit punts.