Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies, Notícies TRAM.

  • La consellera visita la finalització de les obres de condicionament de l’estació de Dénia per a la seua futura tranviarización el que permetrà que “l’antic Trenet siga un modern, còmode i sostenible mitjà de transport”
  • Amb un pressupost de 6,4 milions d’euros, també s’han renovat les estacions de Teulada, Gata de Gorgos, Alfàs del Pi i Benidorm

La consellera d’Habitatge, Obres Pública i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha destacat que “cada dia, amb l’avanç de les obres, es demostra el compromís i l’aposta” del Consell amb la modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant que “transformarà l’antic Trenet en un modern, còmode, econòmic i sostenible mitjà de transport d’acord amb les exigències i necessitats dels habitants de les comarques per les quals realitza el seu trajecte”.

Estes declaracions les ha realitzat en una visita a Dénia, una vegada finalitzades les obres de condicionament de l’estació de FGV per a la seua futura tranviarización, en les que s’ha renovat la platja de vies, s’han adequat les andanes per a adaptar-los al nou material mòbil dual diésel-eléctrico, alhora que s’ha rehabilitat l’edifici de la pròpia estació amb la millora d’impermeabilització de cobertes, revestiments de fusteries, neteja de fatxades i pintura sobre l’estructura metàl·lica.

Esta actuació forma part dels treballs de renovació d’estacions de Teulada, Gata de Gorgos, Alfàs del Pi i Benidorm, a més de Dénia, que, amb un pressupost de 6,4 milions d’euros, s’emmarca en el Pla de Modernització de la mencionada Línia 9 del TRAM d’Alacant.

Salvador, qui ha estat acompanyada per l’alcalde de la localitat, Vicente Grimalt, i el director gerent de l’empresa pública, Juan Andrés Sánchez Jordà, hi ha assenyalat que “les inversions dutes a terme per part de la Generalitat i les obres realitzades, com la present, demostren que complim amb fets i no amb promeses”. És més, ha recordat que “a pesar de les dificultats econòmiques de la Generalitat amb el deute i els terminis ajornats que van deixar els anteriors governs, sabem prioritzar i les nostres actuacions van encaminades a millorar el nostre transport públic i la vertebració del territori amb inversions tan importants com la de la Línia 9 del TRAM d’Alacant que superarà els 110 milions d’euros”.

La consellera, qui ha recordat que la Línia 9 del TRAM d’Alacant “passa de l’abandó d’anteriors governs a la major inversió en dècades”, s’ha congratulat de que “hi havia una barrera arquitectònica, un mur que dividia la ciutat en dos, i amb la finalització de la primera fase de les obres ja s’ha produït una integració urbanista, una recuperació de l’espai urbà que, junt amb la futura tranviarización, suposarà una posada en valor del municipi en la projecció turística de Dénia amb una inversió que era necessària i imprescindible”.

Per a Salvador, amb estes obres “es demostra l’aposta clara del Consell de Ximo Puig per les comarques de les Marines i per una Línia que es va tancar per falta d’inversions d’altres governs i que nosaltres hem fet el contrari, invertir el que és necessari perquè estiga en condicions de tornar a obrir-la”.
Per la seua banda, l’alcalde ha agraït a la Conselleria i a FGV “l’esforç realitzat” en les obres “que han complit els terminis previstos pel que són una realitat i no una mentida com auguraven alguns”. “La veritat –ha afegit- és que és un regal poder consensuar una obra tan important per a Dénia i eliminar la barrera arquitectònica entre la ciutat i el Montgó”.

Dins del pla d’inversions previst per a la modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant entre Altea i Dénia, s’ha contemplat l’actuació de millora del tram urbà de Dénia, permetent en un futur la tranviarización en este municipi.

En una primera fase, la que s’ha finalitzat amb un pressupost de 2 milions d’euros, l’actuació de condicionament de la infraestructura es desenrotlla en el tram previ a l’entrada a l’Estació de FGV a Dénia, sobre uns 400 metres que discorren des del carrer Diana al llarg d’avinguda Joan Fuster.
Esta actuació s’executa en este tram amb una plataforma tramviària segregada dels vials paral·lels. En este tram, es condiciona l’antic pas a nivell de vehicles del Camí de Lladres per al pas de les futures circulacions tramviàries i de tràfic rodat, millorant l’accessibilitat i seguretat dels passos de vianants d’esta intersecció.

Al seu torn, conserva la intervenció arqueològica duta a terme sobre la plataforma tramviària conservant i consolidant la muralla del sistema defensiu medieval de la Raval del Fortí.

En una segona fase, a executar dins del projecte de renovació i condicionament de via i infraestructura del tram Gata de Gorgos – Dénia amb un pressupost de 2,5 milions d’euros, es desenrotllaran per part de FGV les actuacions de tranviarización des del carrer Metge Manuel Vallalta fins al carrer Diana, on l’Ajuntament té previst executar una rotonda sobre la plataforma ferroviària en l’encreuament amb l’Avinguda Joan Fuster.
Al llarg de tot el desenrotllament de l’actuació, s’ha mantingut una estreta coordinació amb l’Ajuntament de Dénia, el qual realitzarà també una sèrie d’actuacions complementàries, per a dur a terme la futura tranviarización de l’entorn urbà de Dénia.

Els treballs realitzats en les estacions, a banda dels mencionats en la de Dénia, han sigut la renovació integral de la superestructura de via en el tram entre senyals d’entrada de les estacions de Teulada, Gata de Gorgos i Dénia; el condicionament complet de la infraestructura existent i millora d’alguns aspectes, com ara millora de la plataforma i millora del drenatge: la preparació de l’obra civil, canalitzacions i suport de les instal·lacions de senyalització i comunicacions en el tram Calp–Dénia; i les actuacions de condicionament i rehabilitació de les estacions de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia, així com en l’andana del baixador d’Alfas del Pi.