Publicat
Arxivat com Corporatiu, Notícies, Notícies TRAM.

  • La consellera visita les obres de tranviarización de Dénia, que compta amb un pressupost de dos milions d’euros
  • La titular d’Obres Públiques es congratula de que es derroquen murs que existien en la ciutat i que esta es recupere per a les persones
  • FGV ha licitat distintes actuacions per valor de 72 milions d’euros en la modernització de la Línia 9 del TRAM´d’Alacant

La consellera d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha assegurat hui, durant una visita a les obres de tranviarización de Dénia, que les inversions que està realitzant la Generalitat en matèria ferroviària són “un plus i un pas més per a poder situar el transport de les comarques de les Marines en el segle XXI i traure-les del segle XIX des del punt de vista ferroviari”.

Salvador, junt amb l’alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, el nou director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez, i la directora de l’empresa a Alacant, Pilar García Reche, han comprobado l’estat dels treballs de tranviarización que se realitza desde l’actual estació de FGV en Dénia hasta el paso a nivell del carrer Diana, amb una longitud d’al voltant de 650 metres i un pressupost aproximat de 2 milions d’euros.

La dita actuació es durà a terme aprofitant els treballs de millora d’estacions i de renovació de via entre Calp i Dénia, començant per la capital la Marina Alta, i permetrà hacer desaparéixer les vies, transformar els passos a nivell en encreuaments amb semàfors i eliminar els murs que tanquen les vies, aconseguint una avinguda molt més permeable i integrada urbanísticament, acabant amb la divisió que suposava el trenet al tallar Dénia pel seu costat sud.

En este sentit, la consellera ha indicat que les obres “derroquen murs que existien en la ciutat i la recuperem per a les persones” i ha recordat que “este és l’any de Dénia, a més distintes actuacions de reurbanització per valor de 5,7 milions per al municipi, s’estan reformant les estacions entre Calp i Dénia, s’ha licitat la continuació de la modernització de la Línia 9 de FGV entre Calp i Teulada i ja s’està en el procés de redacció de projectes fins a Dénia”.

Segons l’opinió de Salvador, “tenim la voluntat de voler acabar amb les obres de modernització de la L9 en esta legislatura, com demostrem amb els dos milions de la tranviarización de Dénia, totes les actuacions mencionades o els 52 milions de euros destinados a adquirir sis trens duals per a substituir l’actual i antic material mòbil de la línia”.

La consellera ha afegit que “l’aposta per la inversió ferroviària de la Generalitat és clara i la que estem desenrotllant en la Línia 9 del TRAM´d’Alacant és l’aposta ferroviària més gran de la Comunitat Valenciana”.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat diferents actuacions per més de 72 milions d’euros, corresponents al projecte de modernització de la Línia 9 del TRAM´d’Alacant (Benidorm-Dénia).

L’empresa ha licitat per 52,8 milions d’euros la contractació de 6 nous trens duals per a esta línia i la renovació de via dels 14 quilòmetres del tram Calp-Teulada per 17 milions d’euros.

FGV també ha licitat la reparació de danys en els ponts de La Vila-joiosa, Teulada i Gata de Gorgos per 2,4 milions d’euros i la redacció dels projectes de renovació de via i condicionament de la infraestructura dels trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia, per un import de 423.500 euros.

Estes actuacions se sumen als treballs de renovació de via, condicionament d’infraestructura i millora de les infraestructures que s’estan executant en les estacions d’esta línia de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia, per un import de 6,4 milions d’euros.

Les actuacions en esta línia continuen la programació anunciada per part de la Consellera d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i permetran, una vegada completades, equiparar les condicions de seguretat, confortabilitat i qualitat del servici amb la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant.

Amb anterioritat a estos treballs, FGV va finalitzar en 2016 la renovació del tram Altea-Calp d’11 quilòmetres de longitud i una inversió superior als 9 milions d’euros. A més, prosseguix la instal·lació dels sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic i ATP (Automatic Train Protection) en esta línia que en conjunt suma més de 13 milions d’euros.