Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias TRAM.

  • La consellera ha destacat “l’aposta clara pel transport públic” amb l’esforç que està realitzant l’actual Generalitat per a modernitzar esta línia amb una inversió que supera els 110 milions d’euros
  • Les obres continuen segons allò que s’ha previst amb l’objectiu de dotar estes línies de les mateixes condicions de seguretat i qualitat que la resta de la xarxa

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha visitat a Benissa les obres de renovació de via i condicionament de la infraestructura de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia), entre les estacions de Calp i Teulada.

Salvador ha destacat que amb l’inici de la renovació de la via en estos més de 12 quilòmetres entre Calp i Teulada “es fa un pas més en el procés de modernització de la Línia 9 que va iniciar la Generalitat amb l’objectiu d’adaptar-la a les condicions de seguretat i qualitat de la resta de la xarxa”. Una línia que, segons ha recordat “va estar abandonada durant anys pels anteriors governs”, no obstant això, ara l’actual Consell “està apostant de manera decidida pel transport públic i en concret per la modernització d’esta línia amb una inversió total de més de 110 milions d’euros que permetran que el servici ferroviari entre Benidorm i Dénia s’equipara en condicions de qualitat i seguretat amb la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant”.

En concret, les obres que s’han visitat este dimarts suposen la retirada de la via actual, molt deteriorada, i la instal·lació de les noves infraestructures que inclouen carril, 22.000 traviesas i condicionament de la superfície ferroviària. L’import d’esta actuació concreta ascendix a 14,5 milions d’euros, IVA inclòs. El termini d’execució és de 12 mesos, incloent les actuacions en túnels, els ponts del Quisi i Ferrandet i estructures en la línia.

En el transcurs de la visita, Salvador, que ha estat acompanyada pel director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordà, i l’alcalde de Benissa, Abel Cardona, junt amb altres representants municipals de les poblacions per les quals circula la Línia 9 del TRAM d’Alacant, hi ha assenyalat la importància de la renovació de la via que és “indispensable ja que el seu estat d’abandó per part dels anteriors governs és el que va obligar al tancament del servici”. Estes obres permeten continuar avançant segons el que preveu i són fonamentals per a continuar amb la modernització de la línia completa sempre amb l’objectiu de recuperar la circulació ferroviària entre Calp i Dénia, a mesura que es completen el conjunt de les actuacions anunciades i es vagen incorporant els nous trens duals diésel-eléctricos.

La renovació de la línia també inclou sis noves unitats de trens que suposen una inversió de 43,3 milions d’euros comptaran amb un disseny i unes característiques tècniques actualitzades d’acord amb la normativa existent i compatibles amb la utilització de sistemes de seguretat, control i comunicacions d’última tecnologia. Amb els nous trens duals es garantix una major fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat o la informació al client, d’acord amb els estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies.

De manera paral·lela, FGV té previst renovar els ponts situats sobre la carretera N-332 en Teulada i Gata de Gorgos. En concret, se substituiran els taulers dels dos ponts i es realitzaran reparacions en diversos elements dels mateixos, assegurant-se la funcionalitat d’estes estructures metàl·liques.

Actualment, per part de FGV i dins del projecte de modernització de la línia s’estan completant els projectes de millora d’infraestructures de les estacions de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia, pressupostats en més de 6,4 milions d’euros.

Amb anterioritat a estos treballs FGV va finalitzar en 2016 la renovació del tram Altea-Calp d’11 quilòmetres de longitud. A més, l’empresa prosseguix amb la instal·lació dels sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic i ATP (Automatic Train Protection) en esta línia que en conjunt suma més de 13 milions d’euros.